Unia Europejska chce wycofać ze sprzedaży ciężarówki z silnikiem diesla do 2040 roku. Ustawodawcy są w trakcie uzgadniania celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów transportowych, śmieciarek, autobusów oraz ciężarówek budowlanych.
Komisja Europejska podjęła rozmowy na temat ustalenia celów w zakresie emisji CO2 dla takich pojazdów jak:
- ciężarówki o dużej ładowności
- pojazdy zawodowe (np. śmieciarki)
- ciężarówki budowlane (mp. wywrotki)
- naczepy
- autobusy
Producenci pojazdów będą zmuszeni do obniżenia średniej emisji nowych ciężarówek w 2030 r. – o 45%, w 2035 r. – o 65% i w 2040%, – aż o 90%.
Europejskie stowarzyszenie ekologiczne — Transport & Environment (T&E) stwierdziła, że ustawa daje europejskim producentom ciężarówek pewność, że będą mogli przejść na zerową emisję i konkurować z zagranicznymi producentami ciężarówek elektrycznych.
Producenci naczep muszą zmniejszyć emisyjność naczep samochodów ciężarowych o 10% w 2030 r. Cel dla autobusów został ustanowiony do 90% w 2030 r., osiągając 100% do 2035 r.Rządy UE i posłowie do Parlamentu Europejskiego wspólnie uzgodnili i podjęli decyzję, że od 2035 r. cele będą miały również zastosowanie do pojazdów zawodowych, takich jak śmieciarki i ciężarówki budowlane. T&E stwierdziło, że to rozszerzenie spowoduje, że dodatkowe 7% rynku pojazdów ciężarowych będzie podlegać celom w zakresie emisji CO2. źródło: Transport & Environment
Komentarze
Prześlij komentarz