Volvo Trucks wprowadziło na rynek w Ameryce Północnej zupełnie nowe Volvo VNL


Volvo Trucks wprowadziło na rynek w Ameryce Północnej zupełnie nowe Volvo VNL. Zoptymalizowana aerodynamika i nowe technologie poprawiły zużycie paliwa nawet o 10%. Ten całkowicie nowy samochód ciężarowy jest wyposażony w ulepszenia nowej generacji, które zwiększają wartość dla klienta, produktywność kierowcy, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. "Całkowicie nowe Volvo VNL zostało zaprojektowane tak, aby zmienić wszystko. Jednak zmiany to nie tylko przeprojektowany samochód ciężarowy – wprowadzenie tego produktu to początek nowej ery dla Volvo Trucks, naszych klientów i ich kierowców – to milowy krok naprzód – powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America. "Kiedy w 1996 r. wprowadziliśmy na rynek pierwszą generację Volvo VN, jego "niekonwencjonalna" aerodynamiczna stylistyka nadwozia wyznaczyła nowy standard dla północnoamerykańskiego przemysłu ciężarowego. Wprowadzając na rynek zupełnie nowe Volvo VNL, cieszymy się, że po raz kolejny możemy wprowadzić innowacje, które będą kształtować przyszłość branży transportowej w nadchodzących latach". Nowe Volvo VNL bazuje na zupełnie nowej platformie dla wszystkich nadchodzących technologii, w tym akumulatorów elektrycznych, ogniw paliwowych i silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, w tym wodorem. Pierwsza 24-woltowa infrastruktura elektryczna w północnoamerykańskim przemyśle transportowym, a aktywne funkcje bezpieczeństwa zostały wprowadzone w nowej generacji samochodów ciężarowych Volvo, które będą standardem przyszłej komercjalizacji w pełni autonomicznych samochodów ciężarowych. Niższe zużycie paliwa dzięki przedefiniowanej aerodynamice i ulepszeniom układu napędowego. Opór aerodynamiczny ma duży wpływ na efektywność paliwową samochodu ciężarowego. Opływowa kabina w kształcie klina nowego Volvo VNL, wyposażona w przeprojektowaną przednią szybę, jest kluczowym czynnikiem wpływającym na obniżenie zużycia paliwa nawet o 10%. Dodatkowe korzyści aerodynamiczne uzyskano dzięki zintegrowaniu zakrzywionej i klejonej przedniej szyby, węższym prześwitom wokół turbulentnych obszarów powietrza, a także węższej szczelinie między przyczepami. Nowe Volvo VNL jest napędzane silnikiem D13 najnowszej generacji, który zapewnia niższe zużycie paliwa, osiągi i trwałość. Silnik D13 jest dostępny w czterech mocach znamionowych, od 405 do 500 KM i trzech wersjach momentu obrotowego od 2370 do 2640 Nm.Wraz z nowym samochodem ciężarowym oferowany jest szereg nowych systemów bezpieczeństwa czynnego, w tym Volvo Active Driver Assist Plus z funkcją Pilot Assist, która zapewnia aktywne centrowanie pasa ruchu. 

 
System ten jest napędzany przez Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który poprawia manewrowanie przy wszystkich prędkościach, w tym bardziej kontrolowane cofanie, i zwiększa stabilność przy wszystkich prędkościach drogowych. Wiodące w swojej klasie systemy bezpieczeństwa biernego oferowane w nowym Volvo VNL obejmują klejoną szybę przednią, która poprawia widoczność dla kierowcy, zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza hałas powodowany przez wiatr w kabinie. Kabina nowego Volvo VNL została zaprojektowana zgodnie z wiodącymi standardami testów zderzeniowych Volvo Trucks i będzie dostępna z pierwszą w branży w Ameryce Północnej boczną kurtyną powietrzną wbudowaną po stronie kierowcy i pasażera. Sprzedaż nowego Volvo VNL rozpocznie się w najbliższych miesiącach, a produkcja rozpocznie się w fabryce Volvo Trucks New River Valley w Dublinie w stanie Wirginia. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze