Hamburg zamawia kolejne autobusy w rozmiarze XXL

Niemiecki przewoźnik Hamburger Hochbahn AG rozpoczął odbiór pierwszych autobusów przegubowych Mercedes-Benz CapaCity L z najnowszego zamówienia na 60 szt. tych wyjątkowych pojazdów. Łącznie – na koniec 2019 roku - będzie miał ich łącznie 90 szt. To największy kontrakt na CapaCity w Niemczech. Od 2015 r. Hamburger Hochbahn AG z powodzeniem korzysta z 30 pojazdów Mercedes-Benz CapaCity L, które do tej pory operowały na mocno obciążonej linii nr 5, która przewozi około 60 000 pasażerów dziennie. W przyszłości – po realizacji najnowszego zamówienia na dalszych 60 egzemplarzy CapaCity L – wejdą one również na inne linie MetroBus w Hamburgu. Aby umożliwić szybki przepływ wszystkie CapaCity mają pięcioro drzwi o podwójnej szerokości. Trzy tylne drzwi zostały zaprojektowane, jako otwierane na zewnątrz - wyposażone w napęd elektryczny i system ostrzegania o zamknięciu drzwi z migającym czerwonym światłem LED. Trzy duże, specjalne obszary oferują dużo miejsca dla wózków inwalidzkich lub wózków dziecięcych. Do tego dla wygody pasażerów zamontowano 11 podwójnych gniazd USB. Z kolei kierowcy korzystają m.in. z klimatyzowanego fotela oraz kamer wideo, w tym monitorującej odchodzący obszar przegubu oraz kamery cofania pomaga, co bardzo pomaga przy manewrowaniu. Do tego dochodzi system antyzakleszczeniowy ATC. Zdaniem przewoźnika zużycie paliwa w CapaCity wynosi poniżej 0,5 l / 100 km na pasażera, co plasuje go w gronie najbardziej oszczędnych pojazdów komunikacji miejskiej. Przegubowe autobusy CapaCity / CapaCity L wywodzą się z bestsellerowej miejskiej rodziny Mercedes-Benz Citaro, która do tej pory została sprzedana w liczbie ponad 50 000 razy w ciągu dwóch pokoleń i można ją spotkać prawie we wszystkich metropoliach Europy Zachodniej i Środkowej, a także na kilku kontynentach. Model ten jest dostępny, jako eCitaro, Citaro, Citaro hybrid i Citaro NGT z silnikiem gazowym. Wersja CapaCity jest dostępny w dwóch długościach 19,725 m (CapaCity) i 20,995 m (CapaCity L) - z pojemnością odpowiednio 181 lub 191 pasażerów. To generalnie ciekawe rozwiązanie dla linii o dużym natężeniu ruchu i jednoczenie odpowiedź na problemy komunikacyjne w wielu miastach. Warto dodać, że promień skrętu w tym modelu wynosi 22,93 m (CapaCity) lub 24,47 m (CapaCity L). Najdłuższy autobus z fabryki w Mannheim jest napędzany przez sześciocylindrowym silnikiem Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności skokowej 10,7 litra i mocy 265 kW (360 KM) lub 290 kW (394 KM). Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: moduł rekuperacyjny. W opcji można domówić m.in. elektrohydrauliczne sterowanie, inteligentne sterowanie eco zmniejszające zużycie paliwa, aktywny układ wspomagania hamulców Preventive Brake Assist czy asystenta pasa ruchu. (Infobus)

Komentarze