Renault Trucks na targach Solutrans zaprezentuje 10 pojazdów dla transportu niskoemisyjnego


17. targi Solutrans odbędą się w Lyon-Eurexpo w dniach 21-25 listopada br. Na stoisku o powierzchni ponad 900 m2 Renault Trucks zaprezentuje rozwiązania dla transportu niskoemisyjnego, które urzeczywistniają filary jego strategii dla redukcji emisji CO2. Obejmuje to produkcję pojazdów ciężarowych o coraz lepszej efektywności energetycznej, dostarczanie w pełni elektrycznych rozwiązań dla zeroemisyjnego transportu lokalnie, wydłużenie żywotności pojazdów w ramach podejścia gospodarki o obiegu zamkniętym oraz pracę nad rozwiązaniami dla w 100% bezemisyjnej logistyki ostatniej mili. Lyon, to historyczne miejsce narodzin Renault Trucks. Stoisko w hali 4 zostanie podzielone na sekcje:
  • Elektromobilność;
  • Mobilność miejska;
  • Efektywność energetyczna;
  • Gospodarka o obiegu zamkniętym;

Producent oferuje obecnie pełną gamę całkowicie elektrycznych pojazdów, od rowerów towarowych o wadze 650 kg po 44-tonowe ciągniki siodłowe i miejskie ciężarówki budowlane.

Renault Trucks E-Tech C (fot. Renault Trucks)

Odwiedzający targi Solutrans będą mieli okazję zobaczyć na stoisku zupełnie nowe Renault Trucks T E-Tech i C E-Tech przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, z nowym logo marki, aktualnie produkowane seryjnie w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse (Ain, Owernia-Rodan-Alpy).Obok nich zaprezentowany zostanie Renault Trucks D E-Tech  z nową stylistyką przodu. Ten pojazd klasy średniej będzie również wyposażony w nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo w obszarach miejskich, zarówno dla kierowców jak i innych użytkowników dróg. Funkcje te, dostępne już dzisiaj spełniają wytyczne rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa (GSR), które ma wejść w życie w lipcu 2024 r.

Aby zagwarantować zaprezentowanie pełnej gamy pojazdów miejskich, przedstawione zostaną dwa rowery towarowe Kleuster Freegônes dla profesjonalistów. Pierwszy z nich będzie miał zabudowę zdolną do przewożenia ładunku o masie 300 kg i pojemności użytkowej 2m3, podczas gdy drugi zostanie zaprezentowany w konfiguracji „spożywczej”. Te niezawodne, wytrzymałe i ekonomiczne trójkołowce ze wspomaganiem elektrycznym są obecnie montowane w zakładzie produkcyjnym Renault Trucks w Vénissieux (Rodan, Owernia-Rodan-Alpy) i dystrybuowane za pośrednictwem jego sieci.

Na koniec odwiedzający, którzy pojawią się na dziedzińcu centrum wystawowego Lyon Eurexpo, zobaczą:

  • 26-tonową kabinę Renault Trucks D Wide E-Tech Low Entry Cab, zamienioną w sztukę uliczną przez lyońskiego artystę Birdy Kids;
  • Trzeci rower Freegônes, tym razem zaprezentowany w wersji śmieciarki, przedstawiający interoperacyjność między rowerem towarowym a Renault Trucks D Wide.
  • Ciężarówkę ze specjalnej serii pojazdów używanych Renault Trucks T Red.                              Oprócz mobilności elektrycznej, Renault Trucks oferuje również samochody ciężarowe o coraz większej wydajności energetycznej, co ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.
  • W związku z tym producent zaprezentuje Renault Trucks T DE 13 l – 480 KM Turbo Compound. Wersja modelowa 2024 korzysta z najnowszych zmian w najwyższej gamie. Producent zoptymalizował wyposażenie kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, a także wyposażył swoje pojazdy w zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach (GSR).

    Pojazdy Renault Trucks z gamy ciężkiej mogą być zasilane paliwem B100, zarówno w opcji B100 exclusive, jak i B100 flexible. To zrównoważone paliwo alternatywne, odpowiednie do transportu długodystansowego, dystrybucji i budownictwa, szybko redukuje emisję zarówno CO2 o co najmniej 60%, jak i cząstki stałe nawet o 80%, pozostając w 100% odnawialne i kwalifikując się do naklejki CRIT’AIR 1 dotyczącej czystego powietrza (dla B100 exclusive).

    Renault Trucks T Red (fot Renault Trucks)

    Producent pokaże również nową serię specjalnych używanych samochodów ciężarowych Renault Trucks T Red. Ta trzecia seria potwierdza zaangażowanie firmy w sprzedaż pojazdów używanych, które są zarówno atrakcyjne dla kierowców i przewoźników, jak i trwałe, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby przekroczyć symboliczną granicę miliona kilometrów. Źródło: Materiał prasowy

 

 
 

Komentarze