Ruszyła sprzedaż nowego pojazdu MAN eTruck


Nowa ciężarówka MAN eTruck rusza do sprzedaży. MAN eTGX dla transportu dalekobieżnego oraz MAN eTGS dla dystrybucji. Jest to innowacyjny model, który ma znacznie lepsze możliwości i osiągi względem poprzedników.MAN Truck & Bus rozpoczął sprzedaż pierwszego w historii firmy elektrycznego pojazdu ciężarowego, co stanowi kolejny kamień milowy w dekarbonizacji transportu towarowego. Złożono już 600 zamówień. Pierwsze 200 egzemplarzy trafi do wybranych klientów już w 2024 r., a od 2025 r., wraz ze wzrostem zamówień, rozpocznie się produkcja wielkoseryjna w fabryce MAN w Monachium.Dzięki zlokalizowanemu w zakładzie w Monachium eMobility Center firma MAN położyła około dwa lata temu kamień węgielny pod rozwój nowych elektrycznych pojazdów ciężarowych MAN eTGX oraz MAN eTGS i zainwestowała znaczne środki w przygotowania do mieszanej produkcji pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i elektrycznymi. Od tego czasu zbudowano 50 prototypów, a około 4000 pracowników produkcji i sprzedaży zostało przeszkolonych w zakresie przejścia na elektromobilność. W zakładzie MAN w Norymberdze firma MAN inwestuje około 100 milionów euro w uruchomienie produkcji akumulatorów. Źródło: Trucks Focus


Nowe możliwości MAN eTruck

  • Dzienny zasięg od 600 do 800 km, w przyszłości do 1000 km*.
  • Wysokie moce ładowania dzięki standardom portów ładowania MCS (750 kW) i CCS (375 kW) z możliwością konfiguracji gniazda CCS w wielu pozycjach.
  • Technologia akumulatorów opracowana w Niemczech przez firmę MAN specjalnie dla pojazdów użytkowych.
  • Od trzech do sześciu modułowo zestawianych pakietów akumulatorów dla optymalnej elastyczności użytkowania i możliwości zabudowy nadwozia.
  • Zredukowana liczba akumulatorów umożliwia uzyskanie, aż do 2,4 tony dodatkowej ładowności, w zależności od zadania transportowego i wymagań dotyczących zasięgu.
  • Liczne warianty ciągników siodłowych i podwozi, również z bardzo krótkimi rozstawami osi od 3750 mm dla wszystkich popularnych kombinacji naczep i nadwozi.
  • Ciągnik siodłowy i podwozie przygotowane fabrycznie do transportu objętościowego o wysokości wewnętrznej do trzech metrów.
  • eKonsultacje MAN – od doradztwa w zakresie floty, przez rozbudowę infrastruktury ładowania, po cyfrowe narzędzia do analizy i planowania tras, w oparciu o wieloletnie doświadczenie z autobusami elektrycznymi i samochodami.
 

Komentarze