Dekarbonizacja drogowego transportu towarów jest głównym tematem prezentacji firmy MAN Truck & Bus na targach IAA Transportation 2024. Ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem wysokoprężnym, prezentowane w hali 12, stoisko C04, są przykładem innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych firmy.
Jako siła napędowa zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu, MAN wkracza w nową erę na targach IAA 2024: pod hasłem „Simplifying Business” firma po raz pierwszy prezentuje całe swoje portfolio napędów ciężarówek z technologią elektryczną, wodorową i wysokoprężną. Obejmuje to światową premierę MAN eTGL: 12-tonowa ciężarówka z napędem elektrycznym uzupełnia portfolio elektrycznych ciężarówek MAN o lekki transport dystrybucyjny na najniższym poziomie. Dzięki eTGL firma MAN oferuje teraz swoim klientom kompletne portfolio elektrycznych ciężarówek o masie od dwunastu do 50 ton - w tym powiązane doradztwo i usługi, które również zostaną zaprezentowane.
Silnik spalinowy
MAN hTGX na wodór uzupełnia ofertę pojazdów o zerowej emisji do zastosowań specjalnych. MAN będzie pierwszym europejskim producentem ciężarówek, który wprowadzi na rynek małą serię z silnikiem spalinowym na wodór od 2025 r. Innowacje w konwencjonalnych napędach diesla dla ciągników siodłowych MAN od roku modelowego 2025 będą koncentrować się na zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 4 procent. Jest to możliwe dzięki wysoce wydajnemu, całkowicie nowo opracowanemu układowi napędowemu PowerLion z nowym silnikiem D30, który opiera się na wspólnej platformie komponentów TRATON GROUP, nowej skrzyni biegów MAN TipMatic 14 i środkach aerodynamicznych.MAN jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek ciężarówki z silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem. Nagroda Truck Innovation Award 2025 Równolegle z rozwojem elektromobilności firma MAN pracuje nad technologią wodorową jako uzupełniającym rozwiązaniem bezemisyjnym do zastosowań specjalnych, takich jak transport ciężki lub obszary, w których trudno jest zbudować infrastrukturę ładowania. Na targach IAA firma MAN prezentuje prototyp ciężarówki z silnikiem spalinowym na wodór, która zostanie dostarczona klientom w Niemczech, Holandii, Norwegii, Islandii i wybranych krajach pozaeuropejskich po raz pierwszy jako MAN hTGX w małej serii początkowo 200 pojazdów od 2025 r. Podobnie jak jej elektryczny odpowiednik, spełnia ona surowe kryteria pojazdu bezemisyjnego.Dzięki nowemu układowi napędowemu PowerLion firma MAN wprowadza na rynek wysoce wydajny silnik do ciągników siodłowych MAN TGX i TGS, aby sprostać stałemu zapotrzebowaniu na konwencjonalne ciężarówki z napędem spalinowym w procesie technologicznego przejścia na napędy bezemisyjne. Silnik, opracowany specjalnie dla pojazdów MAN na podstawie połączonego doświadczenia technologicznego TRATON GROUP, osiąga znaczną dalszą redukcję paliwa, a tym samym redukcję emisji CO2 do 4 procent dzięki skrzyni biegów MAN TipMatic 14, która jest również nowa, nowej generacji hamulców i środkom aerodynamicznym. Przez cały okres eksploatacji pojazdu daje to szacowane oszczędności kosztów wynoszące ponad 20 000 euro przy obecnych cenach oleju napędowego i oszczędność do 35 ton CO2 . W krajach, w których obowiązuje opłata za emisję CO2 , będzie on mógł również zaoferować dalsze oszczędności na kosztach kilometrów, klasyfikując je w bardzo korzystnych kategoriach opłat drogowych. Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania Oprócz technologii dekarbonizacji, na targach IAA skupiono się na nowych systemach wspomagania. Podczas gdy MAN produkuje system wykrywania pieszych i rowerzystów, trzecią generację asystenta hamowania awaryjnego EBA i system wspomagania skręcania, aby chronić najbardziej narażonych użytkowników dróg dla swojej serii ciężarówek w produkcji seryjnej od początku 2024 r., nowa wersja furgonetki MAN TGE z szeroką gamą nowych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania została zaprezentowana na targach Transpotec w maju. Obejmowały one system Cruise Assist Plus z funkcją Emergency Assist. Asystent awaryjny stale monitoruje aktywność kierowcy. Jeśli to się nie zmaterializuje, system może zatrzymać pojazd, a następnie go zabezpieczyć (włączyć światła awaryjne, wydać eCall, odblokować drzwi).
MAN hTGX na wodór uzupełnia ofertę pojazdów o zerowej emisji do zastosowań specjalnych. MAN będzie pierwszym europejskim producentem ciężarówek, który wprowadzi na rynek małą serię z silnikiem spalinowym na wodór od 2025 r. Innowacje w konwencjonalnych napędach diesla dla ciągników siodłowych MAN od roku modelowego 2025 będą koncentrować się na zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 4 procent. Jest to możliwe dzięki wysoce wydajnemu, całkowicie nowo opracowanemu układowi napędowemu PowerLion z nowym silnikiem D30, który opiera się na wspólnej platformie komponentów TRATON GROUP, nowej skrzyni biegów MAN TipMatic 14 i środkach aerodynamicznych.MAN jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek ciężarówki z silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem. Nagroda Truck Innovation Award 2025 Równolegle z rozwojem elektromobilności firma MAN pracuje nad technologią wodorową jako uzupełniającym rozwiązaniem bezemisyjnym do zastosowań specjalnych, takich jak transport ciężki lub obszary, w których trudno jest zbudować infrastrukturę ładowania. Na targach IAA firma MAN prezentuje prototyp ciężarówki z silnikiem spalinowym na wodór, która zostanie dostarczona klientom w Niemczech, Holandii, Norwegii, Islandii i wybranych krajach pozaeuropejskich po raz pierwszy jako MAN hTGX w małej serii początkowo 200 pojazdów od 2025 r. Podobnie jak jej elektryczny odpowiednik, spełnia ona surowe kryteria pojazdu bezemisyjnego.Dzięki nowemu układowi napędowemu PowerLion firma MAN wprowadza na rynek wysoce wydajny silnik do ciągników siodłowych MAN TGX i TGS, aby sprostać stałemu zapotrzebowaniu na konwencjonalne ciężarówki z napędem spalinowym w procesie technologicznego przejścia na napędy bezemisyjne. Silnik, opracowany specjalnie dla pojazdów MAN na podstawie połączonego doświadczenia technologicznego TRATON GROUP, osiąga znaczną dalszą redukcję paliwa, a tym samym redukcję emisji CO2 do 4 procent dzięki skrzyni biegów MAN TipMatic 14, która jest również nowa, nowej generacji hamulców i środkom aerodynamicznym. Przez cały okres eksploatacji pojazdu daje to szacowane oszczędności kosztów wynoszące ponad 20 000 euro przy obecnych cenach oleju napędowego i oszczędność do 35 ton CO2 . W krajach, w których obowiązuje opłata za emisję CO2 , będzie on mógł również zaoferować dalsze oszczędności na kosztach kilometrów, klasyfikując je w bardzo korzystnych kategoriach opłat drogowych. Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania Oprócz technologii dekarbonizacji, na targach IAA skupiono się na nowych systemach wspomagania. Podczas gdy MAN produkuje system wykrywania pieszych i rowerzystów, trzecią generację asystenta hamowania awaryjnego EBA i system wspomagania skręcania, aby chronić najbardziej narażonych użytkowników dróg dla swojej serii ciężarówek w produkcji seryjnej od początku 2024 r., nowa wersja furgonetki MAN TGE z szeroką gamą nowych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania została zaprezentowana na targach Transpotec w maju. Obejmowały one system Cruise Assist Plus z funkcją Emergency Assist. Asystent awaryjny stale monitoruje aktywność kierowcy. Jeśli to się nie zmaterializuje, system może zatrzymać pojazd, a następnie go zabezpieczyć (włączyć światła awaryjne, wydać eCall, odblokować drzwi).
Źródło: 4Trucks.pl

Komentarze
Prześlij komentarz