Holenderski przewoźnik Venus Containers niedawno uruchomił swoją nową Scania G 370

Holenderski przewoźnik Venus Containers niedawno uruchomił swoją nową Scania G 370 6×2*4. Cechą wyróżniającą ten pojazd jest ultrakrótki promień skrętu dzięki rozstawowi osi równemu tylko 3,15 metra.Venus Containers wykorzystuje tę trzyosiową ciężarówkę z tylną wleczoną osią kierowaną na obszarze Maarssen w celu dostarczenia i zebrania pojemników na odpady o pojemności 10 metrów sześciennych. Z przyczepą da się przewieźć dodatkowe cztery kontenery, uzyskując łączną ładowność 50 ton. To, że Venus Containers wybrało wyrób firmy Scania, w całości zależało od preferencji kierowcy. Właściciel Robbert Tammer ocenia „Dobrzy kierowcy są rzadkością, a kilku z nich bardzo popiera Scania. Jeśli chcą Scania, nie ma powodu, aby tego nie robić. Są wykwalifikowani i wiedzą, co działa najlepiej”.Firma potrzebowała trójosiowego modelu do cięższych prac kontenerowych, gdy 15-letnia egzemplarz Euro 3 miał zakaz wstępu do miasta Utrecht. „Ale nie chcieliśmy iść na kompromis w kwestii zwrotności. Przy tym krótkim rozstawie osi razem z dealerem zamontowaliśmy wszystkie niezbędne elementy. Rezultat stanowi samochód ciężarowy o takich samych cechach jak pojazd dwuosiowy, zgodny z przepisami. Dzięki tej ciężarówce z powodzeniem możemy wozić pojemnik z piaskiem o pojemności 10 metrów sześciennych”. Ponieważ jednocześnie ciężarówka jest nieco cięższa, Tammer zdecydował się na kabinę G. „Oprócz dodatkowej przestrzeni dla kierowcy kabina G wygląda również ładniej. Zamówiliśmy ją z płaskim dachem ze względu na nisko wiszące gałęzie i inne podobne elementy. Później zdałem sobie sprawę, że niższa wysokość została zlikwidowana przez belkę ze światłami na dachu. Ale to jest nasz znak towarowy i występuje na wszystkich naszych ciężarówkach.”Pojazd ma wiele dodatków, jak sugerują kierowcy Venus Container. Wzmocniony zderzak wystający o cztery dodatkowe centymetry zapewnia nieco większą ochronę przedniej osłony i przednich reflektorów. Wyposażono go w tzw. martwy punkt i przednią kamerę, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy w miastach, ale zamontowano też kamerę bezpośrednio nad wspornikiem zaczepu. W połączeniu ze Scania Opticruise kierowcy zdecydowali się na sprzęgło. Tammer uważa, że pierwsze wyniki paliwowe zachęcają; „Z tygodniowych raportów Scania Fleet Management widzę, że ciężarówka pracuje jeszcze bardziej ekonomicznie niż pojazdy 4×2, których zaczęliśmy używać w zeszłym roku. Możesz zobaczyć, jak szybko postępuje rozwój ”. Źródło: auto, moto

Komentarze