Polski elektryczny samochód dla logistyki trafi do sprzedaży w tym roku

Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi społeczeństwo. Elimen E-VN1, pierwszy na krajowym rynku elektryczny samochód dedykowany branży logistycznej, opracowany przez spółkę z portfela Grupy Assay, ma trafić do sprzedaży już pod koniec 2019 roku.Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Odpowiadając na bieżące zapotrzebowanie rynku, Assay, niezależny fundusz inwestycyjny, realizuje projekty z obszaru elektromobilności. – Polska znajduje się obecnie na początkowym etapie wdrażania elektromobilności. Wykorzystując nasze doświadczenie, chcemy rozwijać trend elektryfikacji transportu i uczestniczyć w poprawie jakości życia mieszkańców naszego kraju – mówi Łukasz Blichewicz, prezes zarządu Grupy Assay. – Dzięki współpracy z nami startupy, które tworzą ekologiczne formy transportu otrzymują dostęp do środków pozwalających im dynamicznie się rozwijać i maksymalizować swoją konkurencyjność na polskim i międzynarodowym rynku. Elimen City to producent pierwszego na krajowym rynku, przeznaczonego dla branży logistycznej, elektrycznego pojazdu ciężarowego Elimen E-VN1. Koszt przejechania nim 100 km to jedynie 7 zł. Na jednym ładowaniu pojazd może pokonać dystans nawet 300 km. Całkowita powierzchnia ładowni to 4 m3, a maksymalna ładowność sięga 800 kg. Co więcej, E-VN1 można dostosować do indywidualnych wymagań klienta. Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem w kraju, jak i zagranicą. Auto ma trafić do sprzedaży pod koniec 2019 r. – Zainteresowanie rynku samochodem jest bardzo duże. Dostajemy mnóstwo zapytań na temat parametrów i osiągów pojazdu zarówno od odbiorców flotowych, jak i samorządów, na których ustawa o elektromobilności wymusza zmianę pojazdów na ekologiczne – dodaje Paweł Kruszyński, członek zarządu Grupy Assay. Elimen Racing zaprojektował też i przetestował prototyp elektrycznego samochodu do rallycrossu E-RX1. Auto bazuje na seryjnym Fordzie i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 4 sek. Pojazd ma napęd 4×4, a moc, jaką osiąga przy masiee własnej 1150 kg to 440 KM. Maksymalny moment obrotowy silnika to 350 Nm. Czas ładowania samochodu E-RX1 to tylko 12 minut. City EL to producent miejskich elektrycznych trójkołowców, które na nowo definiują jakość mobilności w miastach. Produkty spółki są idealnym uzupełnieniem luki pomiędzy samochodem a skuterem. Wkrótce City EL ruszy z nowym projektem rekonstrukcji nadwozia i udoskonalenia zespołu napędowego. Trójkołowce będą wykorzystywane przez systemy wypożyczania samochodów – car sharing. Co więcej, proponowane przez City EL pojazdy są odpowiedzią na wyzwania dla samorządów i lokalnych instytucji w związku z realizacją wymogów ustawy o elektromobilności. (PAP)

Komentarze