Ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy Rosenbauer Scania Buffalo 4x4 dla norweskiego lotniska Namsos

Niedawno austriacki Rosenbauer przekazał ciężki lotniskowy samochód ratowniczo-gaśniczy dla norweskiego regionalnego portu lotniczego w Namsos.Pojazd ten należy do kategorii ARFF i serii CBS, a wykorzystuje 2-osiowe, terenowe podwozie SCANIA P 500 B/4x4 HZ z linii XT. Wariant ten cechują rozstaw osi 4550 mm, silnik o mocy maksymalnej 367 kW/500 KM, skrzynia biegów z systemem Pump & Roll – Pompuj i Jedź, krótka, dzienna, 2-osobowa kabina, wyłącznie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym oraz dopuszczalna masa całkowita 20 200 kg. 

Specjalistyczne nadwozie zawiera: z każdej strony po dwie skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane lekkimi żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi oraz zbiornik na wodę o pojemności 5400 l, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 400 l i proszkowy system gaśniczy z 250 kg proszku PLA. W skład układu wodno-pianowego wchodzą jeszcze: autopompa o wydajności 5000 l/min przy 10 barach, system dozowania środka pianotwórczego FIXMIX 2.0, dachowe działko wodno-pianowe – tzw. wieżyczka gaśnicza RM35C oraz proszkowa linia szybkiego natarcia z wężem o długości 50 m i o średnicy 32 mm. Poza tym wyposażenie seryjne i opcjonalne zawiera m.in.: wysuwany maszt oświetleniowy LED 4 x 43 W, oświetlenie LED ze stron lewej, prawej i z tyłu, kamerę cofania, migające światła LED wbudowane w przednią atrapę wlotu powietrza, oświetlenie bocznych skrytek sprzętowych za pomocą diod LED, niezależne ogrzewanie postojowe Webasto w tylnym przedziale autopompy, przycisk uruchomienia alarmu podczas wchodzenia do kabiny, w kabinie przycisk szybkiego startu do obsługi wody lub piany oraz wyciąg SCBA Comfort. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze