Hyundai i Hydrospider: budują ekosystem dla ciężarówek wodorowych w Europie

Pod koniec 2019 roku w elektrowni wodnej Gösgen w Szwajcarii powstanie pierwsza instalacja do elektrolizy o mocy 2 MW, która rozpocznie produkcję czystego wodoru. Hyundai Hydrogen Mobility (HMM), Hydrospider oraz inni partnerzy logistyczni i handlowi zawarli partnerstwo w celu stworzenia ekosystemu dla pojazdów wodorowych w Europie. Firma Hyundai za pośrednictwem HHM, będzie promować ekologiczny transport przyszłości i technologie ogniw paliwowych. W 2020 roku Hyundai dostarczy do Szwajcarii pierwsze 50 samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi. Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture Hyundai Motor Company i H2 Energy, nawiązał współpracę z Hydrospider, wspólnym przedsięwzięciem firm H2 Energy, Alpiq i Linde, mającą na celu promowanie ekosystemu dla ekologicznego wodoru w Szwajcarii i innych krajach europejskich. HHM i Hydrospider zorganizowały uroczystość w elektrowni wodnej firmy Alpiq w Gösgen w Szwajcarii, podczas której zainicjowano nowy model biznesowy, na którym ma być oparty projekt budowy ekologicznej wodorowej mobilności przyszłości. Model zakłada dostarczenie przez firmę Hyundai elektrycznych ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem produkowanym przez Hydrospider, jak również plan przygotowania niezbędnej infrastruktury do tankowania. W czasie imprezy Hyundai przekazał także szczegółowe informacje na temat nowej ciężarówki Hyundai H2 Xcient, zasilanej ogniwami paliwowymi i zaprezentował film, pokazujący model Xcient jadący po drodze. Hyundai, jako jeden z liderów technologii wodorowej, zamierza wejść na europejski rynek ekologicznych pojazdów ciężarowych. Na początku 2019 roku Hyundai i H2 Energy ogłosiły projekt joint venture pod nazwą Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), którego misją jest wypracowanie silnej pozycji na dopiero kształtującym się europejskim rynku mobilności wodorowej.W ramach projektu, do 2025 roku, HHM planuje dostarczyć 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi do H2 Mobility Switzerland Association, a także do innych firm transportowych i logistycznych w Szwajcarii, chcących korzystać z mobilności opartej o wodór. HHM zamierza również rozwinąć działalność związaną z dostarczaniem pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi na inne rynki europejskie, dla których ważna jest kwestia dostosowania się do restrykcyjnych przepisów dotyczących ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Poza Szwajcarią, HHM skupia się obecnie na tworzeniu rozwiązań i sieci partnerskich dla Niemiec, Holandii, Austrii i Norwegii. Hydrospider został założony na początku 2019 roku przez H2 Energy, Linde oraz firmę Alpiq, a jego zadaniem ma być produkcja i dostarczanie wodoru do stacji tankowania. Produkcja wodoru ruszy pod koniec 2019 roku w elektrowni wodnej firmy Alpiq w Gösgen. Sama elektrownia działa od ponad 100 lat. Została zbudowana w 1917 roku i przebudowana w latach 1997–2000. HHM, Hydrospider i członkowie H2 Mobility Switzerland Association wspólnie pracują nad przygotowaniem infrastruktury dla ekologicznych ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi oraz pokazaniem opłacalności korzystania z nich. Globalnie Hyundai osiągał już wiodącą pozycję w obszarze technologii wodorowej. Dzięki HHM, ma szansę także w Szwajcarii zdobyć strategiczną pozycję w tej dziedzinie. Kraje na całym świecie prowadzą politykę coraz bardziej przyjazną środowisku, oczekuje się więc, że globalne zapotrzebowanie na ekologiczne pojazdy użytkowe będzie wzrastać. (trucks.com.pl)

Komentarze