Operatorzy stacji do ładowania samochodów elektrycznych podpisują umowę na Wielką Brytanię i Skandynawię

Charge4Europe – joint venture DKV Euro Service i innogy – wraz z czołowymi dostawcami rozwiązań w zakresie energii elektrycznej wdrażają otwarty standard sieci ładowania pojazdów i promują e-mobility.25 września br. europejscy dostawcy inteligentnych rozwiązań dla ładowania pojazdów elektrycznych podpisali list intencyjny w sprawie wzajemnego otwarcia, do końca 2019 roku, ich sieci dla kierowców pojazdów elektrycznych (EV). Wraz z Charge4Europe, Chargemap i ChargePoint firmy te chcą ułatwić dostęp do infrastruktury stacji ładowania. Inicjatorami tego pomysłu są Allego, EVBox i NewMotion. Gdy umowa zostanie wdrożona, kierowcy pojazdów elektrycznych Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Finlandii i Danii będą potrzebowali tylko jednego abonamentu na dostęp do stacji ładowania samochodów obsługiwanych przez któregokolwiek z sygnatariuszy. Oprócz wzajemnego akceptowania abonentów, operatorzy będą dzielić się informacjami o punktach ładowania, tak aby sam proces był dla kierowców łatwiejszy. Kierowcy będą mogli na przykład sprawdzić, gdzie mieszczą się poszczególne stacje i jakie są na nich ceny. Obecnie w Wielkiej Brytanii i krajach nordyckich kierowcy pojazdów elektrycznych muszą podpisywać umowy z wieloma operatorami, aby mieć dostęp do pełnej sieci punktów. Skarżą się na brak spójności, podczas gdy w Holandii, Francji czy Niemczech działają już umowy w sprawie interoperacyjności zasilania pojazdów elektrycznych. W wyniku umowy kierowcy będą mogli wybierać pomiędzy dostawcami i płacić za sesję ładowania z za pośrednictwem aplikacji lub tokena. Wszystkie płatności zostaną rozliczone w jednej fakturze. Jest to korzystne zwłaszcza dla klientów biznesowych, którzy nie będą musieli prosić o zwrot kosztów od swojego pracodawcy z wielu rachunków. Firmy będą mogły automatycznie zarządzać wszystkimi swoimi rachunkami, rozliczeniami i zwrotami w ramach jednego konta. – Porozumienie między operatorami to milowy krok w stronę elektromobilności. Jestem dumny, że nasza firma bierze udział w tym przełomowym przedsięwzięciu. Wierzę, że przyczyniamy się do poprawy jakości życia w skali globalnej. Będziemy dalej szli tą drogą, w niedalekiej przyszłości również w Polsce – mówi Christopher Schäckermann, dyrektor zarządzający Charge4Europe. Umowy pomiędzy operatorami stacji ładowania opierają się na otwartym interfejsie stacji ładowania, znormalizowanym i otwartym protokole źródłowym, który jest powszechnie stosowany w obszarze ładowania w Europie. Inicjatorzy niniejszego listu intencyjnego zapraszają również innych zainteresowanych operatorów stacji ładowanie EV i dostawców usług w zakresie mobilności do udziału w tej inicjatywie. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze