Schmitz Cargobull po raz kolejny europejskim liderem

Pomimo słabszego wzrostu gospodarczego w ostatnim kwartale 2018 r. Schmitz Cargobull osiągnął rekordową liczbę sprzedanych ok. 63.500 pojazdów w roku obrotowym 2018/2019, zatrudniając około 6500 pracowników. Sprzedaż wzrosła o 5,3% do około 2,29 miliarda euro, a zysk przed opodatkowaniem (PBT) wyniósł 3,9%. Rzut oka na dane z roku obrotowego 2018/2019 pokazuje, że ostatni rok obrotowy 2018/19 (rok obrotowy w Schmitz Cargobull liczony jest od 1 kwietnia 2018 r. do 31 marca 2019 r.) był dla Schmitz Cargobull rokiem udanym – poinformował Andreas Schmitz, dyrektor generalny firmy na posiedzeniu Rady Nadzorczej 24 września 2019 r. Ze względu na sytuację gospodarczą i polityczną nie przewiduje dalszego wzrostu w bieżącym roku obrotowym. – Uważamy jednak, że regiony Europy Środkowej i Wschodniej oraz Hiszpania pozostaną względnie stabilne, podczas gdy w innych krajach spodziewana jest redukcja zamówień. W ostatnim roku obrotowym Schmitz Cargobull kontynuował strategię ciągłego poszerzania portfolio produktów i oferowania klientom rozwiązań transportowych, a także kompleksowej oferty usług, dzięki którym są w stanie osiągnąć optymalny całkowity koszt posiadania (TCO). Na początku 2019 r. wznowiono produkcję podwozi kontenerowych, a nowa naczepa S.KO COOL SMART została zaprezentowana na IAA Commercial Vehicles 2018 – to ulepszona chłodnia z nową jednostką chłodzącą S.CU i cyfrowym rejestratorem temperatury zintegrowanym w standardowym systemie telematycznym „TrailerConnect”. Temat zrównoważonego rozwoju zyskuje coraz większy priorytet u przewoźników i spedytorów, w szczególności w zakresie emisji CO2. Schmitz Cargobull kontynuował także prace nad rozwiązaniami w tym zakresie. Rezultatem są lekkie naczepy i koncepcja EcoDuo: kombinacja pojazdów składająca się z ciągnika i dwóch standardowych naczep firanek połączonych wózkiem. Inne koncepcje długich pojazdów ciężarowych wymagają od flot zainwestowania dodatkowych pieniędzy w infrastrukturę. W porównaniu z konwencjonalnymi ciągnikami i innymi koncepcjami długich samochodów ciężarowych, EcoDuo umożliwia 25-procentową redukcję emisji CO2 w transporcie na duże odległości. Rada nadzorcza Schmitz Cargobull AG przedłużyła umowę z Rolandem Klementem, dyrektorem technicznym o kolejne trzy lata, do 31 maja 2023 r. – Dzięki mocy innowacji technicznych i niezawodności Schmitz Cargobull stał się liderem na rynku europejskim i ustanawia standardy dla branży. Będziemy konsekwentnie podążać tą ścieżką i konsekwentnie pokładać wiarę w kluczowym obszarze badań i rozwoju – wyjaśnia Dirk Hoffmann, nowy przewodniczący Rady Nadzorczej. Źródło: trucks.com.pl

Komentarze