Więcej elektrycznych autobusów w Göteborgu

Västtrafik podejmuje kolejne kroki w przejściu na w pełni elektryczny transport publiczny. 2 października uruchomił w Göteborgu pierwszy z 30 nowych autobusów elektrycznych. Autobusy te będą eksploatowane na linii 60. Ponadto w przyszłym roku do miasta przyjedzie kolejne 160 autobusów, a cel polega na tym, aby w ciągu dziesięciu lat cały transport publiczny w zachodniej Szwecji stał się elektryczny.Rozwój zelektryfikowanych autobusów w Göteborgu ewoluował przez kilka etapów. Pierwsze tak zwane łagodne typy hybrydowe zaczęły jeździć po ulicach miasta już w 2012 roku. Ładowały się one podczas hamowania, co po opuszczeniu przystanku dawało wystarczającą ilość energii elektrycznej do pokonania w oparciu o nią krótkiego dystansu. Kolejnym krokiem był tak zwany projekt Hyper Bus z wtykowymi – typu plug-in autobusami hybrydowymi, które były ładowane na stacjach końcowych, czyli na energii elektrycznej mogły działać dłużej niż poprzednie odmiany.Wyniki testów przeprowadzonych w ramach areny demonstracyjnej ElectriCity okazały się pozytywne, a same testy dostarczyły przydatnych doświadczeń. Bezpieczeństwo operacyjne należało do wysokich, a zarówno podróżni, jak i kierowcy byli zadowoleni ze zelektryfikowanych autobusów, docenianych za to, że są ciche i wolne od zanieczyszczeń. Wyniki ułatwiły podjęcie decyzji o następnych zamówieniach, czego dowodem są nowe i nadchodzące premiery autobusów elektrycznych. Roger Vahnberg, zastępca dyrektora generalnego Västtrafik, ocenia „Współpraca ElectriCity położyła podwaliny pod elektryfikację na dużą skalę, którą Västtrafik prowadzi wspólnie z Göteborgiem. W sumie w przyszłym roku będziemy mieli 230 autobusów elektrycznych, co oznacza, że Göteborg i zachodnia Szwecja przejmą wyraźną rolę lidera w rozwoju”. Malin Andersson, kierownik działu w Urban Traffic Office, również podkreśla współpracę w ramach ElectriCity jako klucz do sukcesu. „W ramach ElectriCity byliśmy w stanie przetestować różne technologie, przeprowadziliśmy pomiary powietrza i hałasu oraz otrzymaliśmy bardzo dobrą reakcję ze strony podróżnych, kierowców i mieszkańców. Umożliwiło to odbywającą się teraz w Göteborgu szybką i szeroko zakrojoną konwersję na ciche oraz bezemisyjne autobusy elektryczne”. Źródło: auto-moto.pl

Komentarze