Autonomiczne Volvo jeździ samodzielnie po zajezdni

Volvo Buses po raz pierwszy zaprezentowało swój 12-metrowy, elektryczny autobus miejski poruszający się w trybie całkowicie autonomicznym na terenie zajezdni. Pokaz odbył się w zajezdni autobusowej Keolis pod Goteborgiem. Autobus przejechał pomiędzy zatoką parkingową a kilkoma stanowiskami roboczymi, w tym myjnią, stanowiskiem serwisowym oraz stacją ładowania elektrycznego, a następnie sam zaparkował w odpowiedniej zatoce. – To ważny krok na naszej drodze do autonomiczności, pokazaliśmy dziś jakie korzyści może przynieść zajezdniom takie rozwiązanie. Najważniejsze z nich to bardziej wydajny przepływ ruchu, większa efektywność, mniejsze ryzyko kolizji i wyższy poziom bezpieczeństwa. Standardowy interfejs ładowania OppCharge idealnie nadaje się do autonomicznego ładowania, eliminując potrzebę podłączenia do autobusów kabli zasilających w zajezdni – powiedział Hakan Agnevall, Prezes Volvo Buses. Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że ta nowa technologia mobilności będzie bardziej powszechna za 5-10 lat. Jej wprowadzenie do zajezdni nie tylko przyspieszy rozwój, ale poprawi też naszą efektywność, a tym samym – zapewni korzyści naszym pasażerom w nadchodzących latach – dodał Jan Kilstrom, Prezes Keolis w Szwecji. Prezentacja w zajezdni Keolis była jednym z pierwszych pokazów odbywających się w prawdziwej zajezdni autobusowej, czyli w jednym z tych z obszarów, które w ocenie Volvo oferują największy potencjał automatyzacji. – Wciąż jeszcze wiele lat dzieli nas od w pełni autonomicznych autobusów na drogach publicznych, ale ponieważ zajezdnie autobusowe są zamkniętymi obszarami o przewidywalnym i powtarzalnym przepływie ruchu, autobusy autonomiczne mogą tam zostać wykorzystane dużo szybciej. Współpraca z Keolis dała nam wyjątkową możliwość przetestowania autonomicznego autobusu w rzeczywistych warunkach, co pomoże nam w dalszym rozwoju autonomicznych rozwiązań - powiedział Agnevall. (transport-publiczny.pl)

Komentarze