MERCEDES-BENZ: Nowy Actros – „Truck of the Year 2020”

 
Grono dziennikarzy zajmujących się pojazdami użytkowymi już po raz piąty wybrało Actrosa najlepszą ciężarówką roku – Truck of the Year 2020. Historia tego sukcesu rozpoczęła się wraz z pierwszym Actrosem w 1997 roku, a w następnych latach plebiscyt wygrywały kolejne generacje pojazdu. Marka Mercedes-Benz, jako zdobywca dziewięciu tytułów, jest najbardziej utytułowaną marką w rywalizacji o wyróżnienie za postęp techniczny, będący podstawowym kryterium wyboru dla międzynarodowego jury „Truck of The Year” (ITotY). Prestiżową nagrodę odebrał prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks, podczas dni prasowych na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych do Transportu Drogowego i Miejskiego Solutrans w Lyonie. – Dziękuję w imieniu firmy i całego zespołu. Będzie to dla nas zachętą, aby nadal dawać z siebie wszystko i spełniać najwyższe standardy w rozwoju naszych samochodów ciężarowych, zwłaszcza w odniesieniu do przyszłościowych kwestii, takich jak mobilność elektryczna, zautomatyzowana jazda i cyfryzacja branży – powiedział w Lyonie prof. dr Uwe Baake.Zgodnie z regulaminem jury tytuł przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem ekonomiczności, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks wyróżnia się przede wszystkim swymi walorami wewnętrznymi: znaczną część innowacji opracowano z myślą o tym, aby zapewnić dostrzegalny postęp kierowcom, klientom i społeczeństwu. Nowy Mercedes-Benz Actros, wyposażony w takie innowacje, jak kokpit multimedialny, system MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcja półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist, czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np. Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola, daje właściwe odpowiedzi szczególnie na takie kwestie, jak bezpieczeństwo, ekonomiczność i komfort. Dziennikarze zasiadający w jury ITotY chwalili ponadto funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy kokpit multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną tablicę wskaźników. – Wprowadzając na rynek nowego Actrosa, marka Mercedes-Benz zaoferowała wysoce nowoczesną ciężarówkę, która w przyszłości otworzy drogę do zautomatyzowanej jazdy – podsumował wynik głosowania Gianenrico Griffini, przewodniczący międzynarodowego jury ITOY. (trucks.com.pl)

Komentarze