Heisterkamp to jedna z największych w Europie firm transportowych

Heisterkamp to jedna z największych w Europie firm transportowych, mająca nie tylko stuletnią tradycję, ogromne doświadczenie, ale także cały pakiet nowoczesnych rozwiązań pozwalających śmiało patrzeć w przyszłość. Holenderska firma chętnie też zatrudnia polskich kierowców. Historia holenderskiego przewoźnika rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to 16-letni Anton Heisterkamp zajął się sprzedażą napojów. Jego pierwszym środkiem transportu był drewniany wóz ciągnięty przez konia. Przedsiębiorczy Anton szybko zdobywał też inne zlecenia. Już po dwóch latach konia i furmankę zastąpił samochodem ciężarowym. Wielki przełom nastąpił w 1965 roku, kiedy firma poszerzyła swoją działalność o świadczenie usług transportowych, najpierw na rodzimym rynku. Trzy lata później transport stał się główną działalnością rodziny holenderskich przedsiębiorców. W 1974 roku Heisterkamp uzyskał licencję na transport międzynarodowy. W tamtych czasach kosztowała ona naprawdę sporo.Dzisiaj Heisterkamp to ogromna firma o międzynarodowym zasięgu, która jest europejskim liderem w truckingu naczep. Ma kilka oddziałów w strategicznie położonych miejscach, blisko portów przeładowujących naczepy i kontenery, a także przy skrzyżowaniach ważnych szlaków drogowych. Centrala firmy znajduje się w Oldenzaal w Holandii, a oddziały rozmieszczone są w całej Europie: w Lubece – Travemünde (Niemcy), Hamm (Niemcy), Gent (Belgia), Szczecinie (Polska), Rydze (Łotwa) oraz w Cluj (Rumunia). Heisterkamp Transport specjalizuje się w międzynarodowym transporcie drogowym opartym na oryginalnej koncepcji Trailer truckingu. Koncepcja ta wyrosła z prostej przesłanki: „to nasi klienci – firmy spedycyjne – zapewniają całkowity stopień załadowania przyczepy i związany z tym przepływ towarów. Heisterkamp troszczy się zaś jedynie o dowóz ładunku na wskazane miejsce we właściwym czasie”. Heisterkamp zapewnia więc ciągnik siodłowy z wykwalifikowanym kierowcą. – Stworzyliśmy własną koncepcję, która wpłynęła na silny rozwój sektora Trailer Trucking. 

Nasza flota to aktualnie 750 pojazdów i 4000 różnego rodzaju naczep. Zatrudniamy 1400 pracowników – mówi Robert Bos z zarządu Heisterkamp Transport Sp z o.o w Szczecinie. – Stały rozwój przedsiębiorstwa powoduje potrzebę stałego zatrudniania młodych, zmotywowanych pracowników szukających nowych wyzwań. Polska spółka zatrudnia 430 pracowników, z czego 400 osób to kierowcy, a reszta to pracownicy administracyjni. Widać więc, jak ważną częścią całej firmy Heisterkamp jest polska załoga. Heisterkamp Transport Sp. z o.o. została założona 25 stycznia 2005 roku. Działalność operacyjna rozpoczęła się od czerwca tego samego roku. W kolejnych latach nastąpił znaczny wzrost zakresu działalności spółki. W 2017 ze względu na duże zapotrzebowania na usługi transportowe, spółka zmuszona była do korzystania nie tylko z własnego taboru samochodowego, ale również z taboru wynajmowanego od Heisterkamp Equipment. – Nasi klienci, to duże międzynarodowe firmy spedycyjne, specjalizujące się w transporcie nisko tonażowym, drobnicowym typu towar opakowany w butelkach, kartonach, a także przewóz towarów w cysternach (pasze, kakao, czekolada, cukier) – dodaje Robert Bos. – Nasz tabor i kierowcy zapewniają im niezawodne dotarcie do celu w najkrótszym możliwym czasie. Dysponujemy flotą najnowocześniejszych ciągników siodłowych spełniających surowe normy Euro 6, a także specjalistycznymi naczepami, dzięki czemu możemy idealnie dobrać je do potrzeb klientów zlecających nam transport. Firma dysponuje ciągnikami siodłowymi w różnych konfiguracjach napędu (4×2, 6×2, 6×4), a także podwoziami ciężarowymi do transportu budowlanego i rolnego (4×4) oraz ciągnikami terminalowymi. Heisterkamp może holować naczepy klienta, ale jeśli nie posiada on własnych pojazdów to może je wynająć od wyspecjalizowanej w wynajmie firmy należącej do przewoźnika, czyli Heisterkamp Rental. Wśród 4000 naczep znajdują się naczepy kurtynowe – w wersjach standard i mega, furgonowe, chłodnicze i naczepy podkontenerowe.Heisterkamp to dzisiaj prawdziwe transportowe imperium obejmujące wszystkie aspekty usług związanych z obsługą przewozów. Zamiast samodzielnie inwestować w naczepy, coraz więcej firm decyduje się dzisiaj na leasing. Tutaj są dwie możliwości. Pierwsza to leasing operacyjny: Heisterkamp pozostaje właścicielem naczepy, która jest przedmiotem leasingu. Jego klienci czerpią profity z niskich kosztów miesięcznych. Na koniec okresu najmu klienci mają okazję zakupu naczepy lub mogą ją zwrócić. Druga to leasing finansowy: rata leasingowa składa się jedynie z odsetek i odpisów. Naczepa, która jest leasingowana stanowi własność klienta. Zleceniodawcy opłacają miesięczną ratę składającą się z odsetek i zobowiązań. Po zapłaceniu ostatniej raty, na koniec okresu trwania umowy, klienci stają się automatycznie właścicielami naczepy. W oddziałach Oldenzaal oraz Travemünde firma ma duże i nowoczesne warsztaty, w których odbywają się przeglądy i konserwacje ciągników oraz naczep. – Dodatkowo za sprawą serwisu Breakdown dysponujemy siecią warsztatów w całej Europie. Dzięki temu klienci mogą skorzystać z naszej oferty serwisowej 7 dni w tygodniu i 24 h na dobę, a tym samym optymalnie świadczyć swoje usługi – opowiada Robert Bos. – Centrala firmy w Oldenzaal oraz jego filia w Travemünde dysponuje dużymi, profesjonalnymi warsztatami, to tutaj przeprowadza się wszystkie przeglądy oraz naprawy, jak również okresowe kontrole i naprawy blacharskie samochodów i naczep. Dzięki regularnemu serwisowaniu nasz tabor jest zawsze w znakomitej kondycji i po paru latach możemy je śmiało oferować na rynku wtórnym.Heisterkamp skupia się na współpracy z firmami świadczącymi usługi na terenie Europy Zachodniej, Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Ciągły rozwój, a także uwarunkowania legislacyjne w wielu krajach wymagają jednak zatrudniania dużej liczby kierowców. Polscy kierowcy są w firmie mile widziani. Co trzeba zrobić, żeby otrzymać miejsce pracy za kółkiem jednego z nowoczesnych pojazdów holenderskiego przewoźnika? – Podstawowym wymogiem stawianym kandydatom aplikującym do naszej firmy na stanowisko kierowcy jest posiadanie prawa jazdy kategorii C+E z kodem 95, odpowiednich kwalifikacji, karty kierowcy, badań psychologicznych i lekarskich oraz świadectwa kwalifikacji zawodowej – mówi Robert Bos. – Drugi aspekt, który bierzemy mocno pod uwagę to referencje od poprzednich pracodawców i zaświadczenie o niekaralności. Firma zapewnia różnorodną i urozmaiconą pracę na trasach całej Europy, dzięki współpracy z wieloma renomowanymi klientami, a także nowoczesne pojazdy. Flota składa się z najnowszych modeli takich marek, jak Scania, Mercedes i DAF (flota jest co 2 lata sukcesywnie wymieniana). Wszystkie auta wyposażone są w lodówki i klimatyzację. Są też wyposażone w systemy komunikacji i aparaturę lokalizacji pojazdów GPS/GPRS. Dodatkowym atutem jest możliwość odbycia kursu z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych (ADR). Na co jeszcze mogą liczyć kierowcy zatrudnieni przez Heisterkamp Transport? – Moim zdaniem najważniejsze dla kierowców są dzisiaj stabilizacja i bezpieczeństwo finansowe. Oferujemy więc atrakcyjne warunki pracy i terminowo wypłacane wynagrodzenie, system bonusowy, dodatkowe świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz odprowadzanie składek na Fundusz Emerytur Pomostowych – zachęca Robert Bos. – Zapewniamy też transport naszymi komfortowymi busami do baz w Oldenzaal (Holandia) i Gent (Belgia). Nasze bazy oferują znakomite warunki socjalne: hotel, Internet, telewizja, nowoczesne sanitariaty, automat z ciepłymi posiłkami oraz pralnia, a dla aktywnych kierowców znajdują się tam rowery, z których można korzystać.

Komentarze