Renault Trucks kontynuuje badania w celu poprawy efektywności ciężarówek z silnikiem Diesla

W ramach wspólnego projektu z firmą FALCON i zbudowaniu pojazdu laboratoryjnego Optifuel Lab 3, producent zamierza zmniejszyć zużycie paliwa o 13% przy pełnym obciążeniu ciężarówki. Optifuel Lab 3 łączy technologie związane z aerodynamiką, oporem toczenia, asystą kierowcy, zarządzaniem energią i kontrolowanym układem napędowym. Samochód ciężarowy, Optifuel Lab 3 to również innowacyjne technologie opracowane przez konsorcjum partnerów złożone z Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFP Energies nouvelles, Central School of Lyon (LMFA ) i IFSTTAR (LTE, LESCOT). Rozwój technologiczny Optifuel Lab 3 będzie się koncentrował na optymalizacji aerodynamiki kombinacji ciągnika i naczepy, opon o niskim oporze toczenia i połączonych, przewidywalnych funkcjach pomocy w ekonomicznej jeździe i zarządzaniu. energii i poprawa układu napędowego. Źródło: 4Trucks.pl

Komentarze