Hiszpański oddział XPO Logistics to
kolejny przewoźnik, która spróbuje ruchu dwunaczepowych ciężarówek.
Firma dołączy przy tym do testu, który trwa w Hiszpanii od połowy 2018
roku.
31,7-metrowy zestaw XPO Logistics będzie
składał się z Renault Gamy T, dwóch pełnowymiarowych naczep oraz
łączącego je, jednoosiowego wózka dolly. Ciężarówka każdego dnia
przejedzie między Madrytem a Barceloną, mogąc osiągnąć nawet 70 ton masy
całkowitej. A że XPO zamawia “Renówki” wersjach 460 lub 480 KM, to na
wzniesieniach silnik naprawdę będzie miał co robić.
Co jednak jest w tym wszystkim
najważniejsze, to oszczędności. Firma szacuje, że 31,7-metrowy pojazd
przewiezie ładunki od 25 do 30 proc. taniej, niż zrobiłaby to normalna
ciężarówka. Oszczędności te będą związane z zatrudnieniem jednego
kierowcy na dwie naczepy, a także doskonałym stosunkiem zużycia paliwa
do 1 m3 przestrzeni ładunkowej.
Dodam, że jak na razie dwunaczepowe
ciężarówki jeżdżą po Hiszpanii na wyjątkowych warunkach. Choć wykonują
one rzeczywistą pracę, traktowane są niczym pojazdy testowe. O
wprowadzeniu ich do powszechnego użytku będzie można mówić dopiero za
kilka lat, gdy testy zakończą się bez wykrycia żadnych poważnych
problemów.
Komentarze
Prześlij komentarz