Solaris zaprezentuje nowy, 15-metrowy autobus elektryczny!

Jeszcze w tym roku Solaris uzupełni swoją ofertę w segmencie autobusów elektrycznych. Będzie to premierowy niskowejściowy model Urbino 15 LE electric. Ten wariant 3-osiowy powstaje głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego i będzie oferowany zarówno jak typ miejski (klasa I), jak i międzymiastowy (klasa II).Solaris pierwsze 3-osiowe autobusy o długości 15 metrów oferował już w 1999 roku. Były to jednak wersje bazujące na konwencjonalnych odmianach z silnikami spalinowymi i CNG. Do tej pory firma dostarczyła do klientów blisko 1300 sztuk taboru tego rodzaju. Niemniej w tym roku producent zdecydował o skonstruowaniu nowej generacji modelu Urbino 15 LE tylko i wyłącznie w wydaniu elektrycznym. Ten niskowejściowy autobus jest konstruowany przede wszystkim z myślą o operatorach z rynków skandynawskich, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na takie środki transportu, obsługujące nie tylko ruch miejski, ale i międzymiastowy.Urbino 15 LE electric będzie dostępny w wykonaniach z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1) i na miejscach siedzących będzie mógł zabrać na pokład do 55 pasażerów. Magazynami energii będą baterie najnowszej generacji Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność zagwarantuje odpowiedni zasięg autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych. Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności od preferencji użytkowników – za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu. W najbliższych tygodniach zakończą się prace projektowe nad nowym wyrobem i rozpocznie się produkcja dwóch egzemplarzy przedseryjnych. Należy podkreślić, że już teraz operatorzy z jednego z państw skandynawskich potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych. Petros Spinaris, Wiceprezes Solarisa, wskazuje “Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNG”.Kolejne szczegóły techniczne na temat Urbino 15 LE electric podmiot ma przedstawić w kwietniu tego roku.

Komentarze