We Włoszech Lidl jeździ na biometanie

Punkt zwrotny trwałego rozwoju w sektorze transportu ciężarowego: spółki Lidl, IVECO, LC3 oraz Edison wprowadzają pierwsze zasilane biometanem pojazdy we włoskiej flocie sieci sprzedaży detalicznej. W centrum logistycznym w Somaglii (Lombardia) zaprezentowano nową ekologiczną flotę spółki Lidl, która ma zaopatrywać punkty sprzedaży w północnych Włoszech. Dzięki biometanowi poziom emisji CO2 jest niższy o 95%, a zasoby są wykorzystywane w obiegu zamkniętym. 23 stycznia przedstawiono pięć nowych pojazdów floty spółki Lidl zasilanych biometanem – przedsięwzięcie jest wynikiem współpracy sieci ze spółkami IVECO, LC3 Trasporti oraz Edison. To pierwsze takie wydarzenie we włoskim sektorze handlu detalicznego i hurtowego, co ponownie podkreśla niezachwiane zaangażowanie partnerów w zrównoważony rozwój. Podczas konferencji prasowej w centrum logistycznym spółki Lidl w Somaglii zaprezentowano nowe IVECO Stralis NP 460 HP CNG, które będzie zasilane biometanem – paliwem odnawialnym i zrównoważonym zarówno pod względem emisji przez pojazd CO2, jak i emisji w cyklu życia produktu, które są znacznie niższe w porównaniu z innymi rodzajami paliwa. Pietro Rocchi, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i logistyki w spółce Lidl Italia, wypowiedział się na temat zobowiązania spółki Lidl w celu wspierania bardziej ekologicznej logistyki: — Jesteśmy pierwszym włoskim przedsiębiorstwem wykorzystującym pojazdy napędzane biometanem, paliwem, które promuje model gospodarczy oparty na zrównoważonym rozwoju. Naszym celem długofalowym jest stopniowe przechodzenie z transportu wykorzystującego paliwa kopalne na alternatywne o obniżonej emisji CO2, takich jak biometan i skroplony gaz ziemny (LNG), wykorzystywane już w dużej flocie pojazdów. Działania spółki Lidl na rzecz bardziej zrównoważonej logistyki rozpoczęły się w 2015 r., kiedy wprowadziliśmy pierwsze ciężarówki napędzane LNG. Od tego czasu osiągnęliśmy bardzo pozytywne wyniki: mimo, że stale rozszerzaliśmy naszą działalność i otwieraliśmy średnio 40 nowych punktów sprzedaży rocznie, udało nam się zmniejszyć emisje CO2 o 5,2%, co oznacza uniknięcie emisji 620.000 ton! Chcielibyśmy podziękować naszym partnerom za pomoc w realizacji tej inicjatywy: spółkom LC3, IVECO oraz Edison. Są to duże przedsiębiorstwa, liderzy sektorów, którzy podzielają nasze wartości i zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wybór ten był możliwy dzięki technologii opracowanej przez IVECO, producenta wszystkich segmentów pojazdów. — IVECO zdało sobie sprawę, że droga do zrównoważonego transportu wymaga alternatywnych układów napędowych. Marka zaspokoiła coraz bardziej naglące potrzeby w tym zakresie, dzięki pojazdom zasilanym gazem ziemnym (w stanie gazowym i skroplonym) – pojazdy te są dziś jedyną konkretną i najbardziej dostępną alternatywą zapewniającą zrównoważony transport – dodał Alessandro Oitana, kierownik linii biznesowej pojazdów średnich i ciężkich w IVECO. – Prawdziwą alternatywą, która już dziś jest faktem, jest biometan: umożliwia on niemal całkowite wyeliminowanie emisji CO2, tworząc swoiste koło samowystarczalności gospodarczej i ekologicznej. To doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym. Pracowaliśmy w IVECO przez wiele lat, aby dotrzeć do miejsca, w którym znajdujemy się dziś i osiągnąć punkt, w którym możemy zagwarantować bezpieczeństwo, infrastrukturę i odpowiedni zasięg.Pięć pojazdów napędzanych biometanem będzie obsługiwać rejony wokół centrum logistycznego w Somaglii, jednej z dziesięciu platform logistycznych spółki Lidl zlokalizowanych na terenie Włoch. Lidl prowadzi działalność we Włoszech od 28 lat. Obecnie spółka posiada sieć ponad 650 punktów sprzedaży w 19 regionach i zatrudnia ponad 16.500 osób. 10 platform logistycznych na terenie całych Włoch zapewnia codzienne zaopatrzenie sklepów. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze