IVECO Stralis LNG dla Grupy Hegelmann

Grupa Hegelmann, niemiecka firma transportowa i logistyczna, zakupiła pięć samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Planuje się, że do 2025 roku takie ciężarówki będą stanowić co najmniej 20 procent floty pojazdów firmy. Nowe samochody będą nie tylko bardziej przyjazne środowisku, ale również przyczynią się do zwiększenia efektywności działalności grupy. Zakupione przez Hegelmana pojazdy IVECO Stralis 460 NP wyruszą w trasy po Europie jeszcze przed końcem lutego.Pięć ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) to dopiero początek. Przewiduje się, że do 2025 r. będą one stanowić co najmniej 20 procent całej floty pojazdów firmy, w której obecnie znajduje się około 4000 samochodów ciężarowych. Zdaniem Hegelmanna wybór samochodów Iveco Stralis 460 NP był podyktowany wieloletnim doświadczeniem, a także oferowanym przez producenta stosunkiem ceny do wydajności tych ciężarówek. - Firma ta jest pionierem w technologii LNG, opracowała ona najmocniejsze silniki o mocy 460 koni mechanicznych na rynku. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ samochody ciężarowe muszą pokonywać długie trasy na różnych terenach i dlatego też wymagają silników o maksymalnej pojemności - wyjaśnia udziałowiec firmy. Ernestas Jakubonis, dyrektor przedstawicielstwa Iveco dla regionu bałtyckiego, uważa to posunięcie Grupy Hegelmann za niezwykle istotny przejaw nowoczesności. - Omówiliśmy to rozwiązanie z Grupą Hegelmann i nie mam wątpliwości, że firmie zależy nie tylko na rozwoju własnej działalności, ale jest ona również zaangażowana społecznie - już teraz uczestniczy w dużych publicznych programach, sponsoruje szkoły i szpitale, a wybrana aktualnie opcja transportowa zmniejszająca zanieczyszczenie środowiska jest wspaniałym gestem dla przyszłości. Firma, która jest dojrzała, zna się na swojej branży biznesowej i ma poczucie misji dla świata, powinna myśleć o takich rzeczach - mówi Jakubonis.Według dyrektora przedstawicielstwa IVECO dla regionu bałtyckiego, pojazd zasilany ciekłym gazem zmniejsza emisję zanieczyszczeń o 90-95 procent w porównaniu z silnikiem Diesla, a emisję cząsteczek CO2 o 95 procent. Oznacza to, że LNG jest nie tylko mniej szkodliwy dla środowiska, ale także mniej szkodliwy dla zdrowia ludzkiego. Pod tym względem jest znacznie czystszy niż jakikolwiek inny gaz używany obecnie w transporcie ciężarowym. Wraz z wprowadzeniem wymogów dotyczących zielonej energii w Unii Europejskiej, emisja CO2 z samochodów będzie musiała zostać zmniejszona o 40 procent od 2030 roku, dlatego też większość firm wcześniej czy później będzie musiała ponownie rozważyć zastosowanie paliw alternatywnych. Technologia LNG jest uważana za efektywną, jeżeli jest tańsza od benzyny/oleju napędowego i jeżeli zatankowany do pełna samochód może przejechać co najmniej 1200 km. Oznacza to, że konsument, w tym przypadku przedsiębiorstwo zajmujące się logistyką transportu, nie może ponosić wyższych kosztów niż w przypadku korzystania z konwencjonalnych samochodów ciężarowych. Według Jakubonisa wieloletnie doświadczenia firmy Iveco potwierdzają zalety transportu z wykorzystaniem paliwa gazowego: badania wykazały, że samochód ciężarowy napędzany gazem LNG zużywa do 10-15 procent mniej paliwa niż samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, a po zatankowaniu do pełna może przejechać do 1600 km.W połowie lutego kierownictwo Grupy Hegelmann odwiedziło siedzibę główną IVECO w Turynie, by osobiście zapoznać się z technologiami wprowadzonymi przez producenta. Przedstawiciele grupy przetestowali na stanowisku badawczym stosowane przez Iveco paliwa alternatywne oraz wydajność przyjaznych dla środowiska pojazdów. Podczas spotkania grupy robocze przeanalizowały perspektywy współpracy w zakresie zrównoważonego transportu i rozwoju floty pojazdów, a następnie przekazano kluczyki do pięciu zakupionych samochodów ciężarowych.
Źródło: 4trucks.pl

Komentarze