Na początku lipca w Volvo Group Truck Center
Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe
Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do cementowozu ACR z regionu
moskiewskiego.
Współpraca między
Volvo Trucks i ACR rozpoczęła się dwa lata temu od dostawy pierwszych
dwóch ciężarówek Volvo FH, a rok później firma nabyła 14 ciągników
siodłowych marki Volvo.
W celu zwiększenia rentowności transportu i
ochrony środowiska kierownictwo ACR postanowiło zakupić eksperymentalną
partię Volvo FH LNG, które mają podobne właściwości mocy jak ciężarówki
z silnikiem Diesla. Decydującymi argumentem była korzyść w postaci
obniżenia kosztów paliwa i redukcja emisji CO2 nawet o 20%.
Ciągniki
siodłowe Volvo FH LNG 4x2 są wyposażone w 13-litrowe silniki o mocy 460
KM Euro 6 z wyjątkowym momentem obrotowym 2300 Nm i z zautomatyzowaną
skrzynią biegów I-Shift. Zbiorniki skroplonego gazu ziemnego mieszczą
205 kg paliwa.
Wszystkie pojazdy otrzymały kompletny pakiet
aktywnych systemów bezpieczeństwa Volvo: ostrzeżenie przed kolizją z
hamowaniem awaryjnym (FCW z EB), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKS),
asystent pasa ruchu (LCS) i system zapobiegający zasypianiu kierowcy
podczas jazdy (DAS) Samochody są podłączone do systemu
transportowego i informacyjnego Volvo Connect i otrzymały złote
kontrakty serwisowe Volvo, które w pełni obejmują serwis przez okres
czterech lat. Serwis Volvo FH LNG jest planowane w Volvo Group Truck
Center Moskwa-Południe, które jest w pełni wyposażone we wszystkie
niezbędne urządzenia i specjalne narzędzia do wykonywania prac
konserwacyjnych i naprawczych dla silnika gazowego.
Wyboru na
korzyść samochodów Volvo FH LNG dokonano również dlatego, że dwie stacje
benzynowe operatora infrastruktury LNG firmy Novatek zostały
jednocześnie otwarte w regionie moskiewskim, który jest głównym regionem
transportu ACR. Tak więc, ciężarówki Volvo FH LNG mając zasięg do 1000
km będa miały dogodne punkty tankowania w okolicy bazy.
Transakcja została sfinansowana przez spółkę leasingową Volvo Financial Services.
Komentarze
Prześlij komentarz