Pierwsze 10 z 50 ciągników zamówionych w ramach kontraktu
zawartego między Scania Polska a FREJA Transport & Logistics
dołączyło do floty firmy na początku lipca br. Pozostałe pojazdy zostaną
dostarczone do końca 2021 roku. Firma skorzystała z kompleksowych
rozwiązań Scania, w których skład wchodzą również finansowanie,
ubezpieczenie pojazdów oraz obsługa naczep.
W ramach kontraktu dostarczono 5 ciągników Scania R450 4×2 oraz 5
ciągników Scania R500 6×2 nowej generacji. Większa moc w przypadku tych
ostatnich pozwala na realizowanie transportu na terenie Skandynawii
zestawami o ładowności do 70 t.
– Wszystkie pojazdy zostały przystosowane do obsługi jednoosobowej, przy
zachowaniu najwyższego komfortu jazdy, dlatego wyposażono je w takie
rozwiązania, jak wysoka, przestronna kabina, fotele premium,
automatyczna skrzynia biegów Opticruise z aktywnym tempomatem i
retarderem o dużej mocy (4100 Nm) oraz automatyczna klimatyzacja.
Ponieważ pojazdy będą najczęściej wykorzystywane do pracy w północnej
Europie, w kabinach zastosowano dodatkową izolację cieplną i dodatkowe
ogrzewanie niezależne. Nie zabrakło też pakietów bezpieczeństwa, jak
„asystent pasa ruchu”, czy system awaryjnego hamowania przed przeszkodą
na zajmowanym pasie ruchu – komentuje Grzegorz Chudy, partner biznesowy
Scania Szczecin.
FREJA zdecydowała się na pełen kontrakt serwisowy Scania na okres 72
miesięcy, pozwalający na pełną kontrolę kosztów. Firma korzysta też z
możliwości zarządzania flotą w ramach pakietu Scania Fleet Management
oraz „Ecolution by Scania” z usługą szkoleń i coachingu kierowców w
zakresie obsługi systemów oraz podniesienia bezpieczeństwa i ekonomiki
jazdy.
Położenie Polski na trasie najważniejszych szlaków handlowych sprawia,
że to idealne miejsce do ulokowania swojego biznesu z branży
transportowej i logistycznej. Aktualnie nasza flota liczy 70 ciągników, a
50 kolejnych jest już w trakcie realizacji zamówienia. Do końca
obecnego roku będziemy posiadać 100 nowych ciągników. Firma FREJA
nieustannie inwestuje też w usługi magazynowe. Właśnie zakończyliśmy
budowę nowoczesnego centrum logistycznego w szczecińskiej Płoni, o
powierzchni 8 ha. Nowy obiekt w Szczecinie pełnić będzie dwie zasadnicze
funkcje: terminala transportowego z 250 miejscami postojowymi dla
naczep i miejscem odpoczynku dla kierowców, a także magazynu z ponad 10
tys. m2 powierzchni przeznaczonej na usługi logistyki magazynowej.
Szczecin położony jest na skrzyżowaniu szlaków wszystkich rodzajów
transportu, a ponadto ma łatwy dostęp do rynków zbytu i zaopatrzenia w
Europie i na świecie – i to właśnie to czyni tę lokalizację najbardziej
atrakcyjną w tej branży – dodaje Paweł Ślizowski. (trucksfocus.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz