50 pojazdów Scania dla FREJA Transport & Logistics

Pierwsze 10 z 50 ciągników zamówionych w ramach kontraktu zawartego między Scania Polska a FREJA Transport & Logistics dołączyło do floty firmy na początku lipca br. Pozostałe pojazdy zostaną dostarczone do końca 2021 roku. Firma skorzystała z kompleksowych rozwiązań Scania, w których skład wchodzą również finansowanie, ubezpieczenie pojazdów oraz obsługa naczep.
W ramach kontraktu dostarczono 5 ciągników Scania R450 4×2 oraz 5 ciągników Scania R500 6×2 nowej generacji. Większa moc w przypadku tych ostatnich pozwala na realizowanie transportu na terenie Skandynawii zestawami o ładowności do 70 t.
Wszystkie pojazdy zostały przystosowane do obsługi jednoosobowej, przy zachowaniu najwyższego komfortu jazdy, dlatego wyposażono je w takie rozwiązania, jak wysoka, przestronna kabina, fotele premium, automatyczna skrzynia biegów Opticruise z aktywnym tempomatem i retarderem o dużej mocy (4100 Nm) oraz automatyczna klimatyzacja. Ponieważ pojazdy będą najczęściej wykorzystywane do pracy w północnej Europie, w kabinach zastosowano dodatkową izolację cieplną i dodatkowe ogrzewanie niezależne. Nie zabrakło też pakietów bezpieczeństwa, jak „asystent pasa ruchu”, czy system awaryjnego hamowania przed przeszkodą na zajmowanym pasie ruchu – komentuje Grzegorz Chudy, partner biznesowy Scania Szczecin.
FREJA zdecydowała się na pełen kontrakt serwisowy Scania na okres 72 miesięcy, pozwalający na pełną kontrolę kosztów. Firma korzysta też z możliwości zarządzania flotą w ramach pakietu Scania Fleet Management oraz „Ecolution by Scania” z usługą szkoleń i coachingu kierowców w zakresie obsługi systemów oraz podniesienia bezpieczeństwa i ekonomiki jazdy.
Położenie Polski na trasie najważniejszych szlaków handlowych sprawia, że to idealne miejsce do ulokowania swojego biznesu z branży transportowej i logistycznej. Aktualnie nasza flota liczy 70 ciągników, a 50 kolejnych jest już w trakcie realizacji zamówienia. Do końca obecnego roku będziemy posiadać 100 nowych ciągników. Firma FREJA nieustannie inwestuje też w usługi magazynowe. Właśnie zakończyliśmy budowę nowoczesnego centrum logistycznego w szczecińskiej Płoni, o powierzchni 8 ha. Nowy obiekt w Szczecinie pełnić będzie dwie zasadnicze funkcje: terminala transportowego z 250 miejscami postojowymi dla naczep i miejscem odpoczynku dla kierowców, a także magazynu z ponad 10 tys. m2 powierzchni przeznaczonej na usługi logistyki magazynowej. Szczecin położony jest na skrzyżowaniu szlaków wszystkich rodzajów transportu, a ponadto ma łatwy dostęp do rynków zbytu i zaopatrzenia w Europie i na świecie – i to właśnie to czyni tę lokalizację najbardziej atrakcyjną w tej branży – dodaje Paweł Ślizowski. (trucksfocus.pl)

Komentarze