Czteroosiowe Volvo FH 500 dla Klever Booren en Persstechniek

Trzy specjalne Volvo FH 500 trafiły do Klever Booren-Perstechniek z Benschop. Są to warianty czteroosiowe o dopuszczalnej masie całkowitej nie mniejszej niż 43000 kg, z osiami w układzie 1+3. Przy czym tylny tridem zawiera tu oś pchaną z pojedynczym ogumieniem, skręcaną w tym samym kierunku co kierowane koła dwóch osi pierwszych, i tylny napędowy tandem.Według Dominika den Butter'a, planisty i kierownika ds. wyposażenia w Klever Booren-Perstechniek, Volvo było jedyną marką mogącą dostarczyć ciężarówkę spełniającą wszechstronny pakiet wymogów firmy. Den Butter wyjaśnia „Stawiamy określone wymagania dla naszych ciężarówek. Ładowność musi być wysoka. Silniki muszą być czyste, gdyż tymi ciężarówkami docieramy zarówno do centrów miast, jak i do Maasvlakte oraz wszystkich lokalizacji pomiędzy nimi. Jak wiadomo, w wielu centrach miast i Maasvlakte obowiązują surowsze przepisy i wymagania dotyczące emisji z ciężarówek”. Volvo są używane do transportu wysokiej jakości nowoczesnych wiertnic – urządzeń do dokonywania przewiertów. Dzięki temu Klever Booren Perstechniek może wiercić poziomo w glebie, co jest nie tylko trudnym, ale też precyzyjnym zadaniem. Den Butter kontynuuje „Maszyny, których używamy do tego, ważą od 4 do 30 ton w zależności od średnicy żądanego otworu”. Firma ma szereg niskopodwoziowych naczep i przyczep dostępnych do transportu takich maszyn. Volvo można wykorzystać do holowania przyczep. Same ciężarówki są następnie ładowane pojemnikami z narzędziami lub zbiornikami do transportu płynu wiertniczego. W tym celu zabudowano system hakowy. Ponieważ zwykle występują duże obciążenia, dlatego podwozia wyposażono we wzmocnienie wewnętrzne, co zapewnia dodatkową wytrzymałość. Do tego Volvo FH mają 10-tonowe osie przednie i pchane osie tylnego tridemu o takim samym dopuszczalnym obciążeniu. Auta dostały jeszcze przystawkę odbioru mocy do napędzania żurawia lub zbiornika próżniowego. Ponadto przekładnia I-Shift, z wyprowadzeniem dla WOM, została zaopatrzona w dodatkową chłodnicę oleju i bieg pełzający, zarówno do przodu, jak i do tyłu. Den Butter mówi „Obie opcje są niezbędne do bezpiecznego i odpowiedzialnego manewrowania u naszych klientów”.Podczas opracowywania specyfikacji tych ciężarówek nie zapomniano o kierowcach. „Zaczyna się od dużej kabiny, ale jest również w pełni wyposażony dla naszych kierowców. Oprócz skórzanej tapicerki oznacza to nowoczesne środki komunikacji, które znamy z pakietu Volvo Trucks Media Package, w którym poza systemem nawigacji dochodzi przyjemny dźwięk z dołączonym DAB-plus na pokładzie. Kabinę uzupełniono o wygodne łóżka, ogrzewanie postojowe i lodówkę”. „Wspólnie z dealerem Volvo, Van Dijk Trucks Woerden, zadbaliśmy o to, aby ciężarówki spełniały pełen zakres wymagań. Ponadto samochody uzyskały swój niepowtarzalny wygląd dokładnie tak, jak nasi klienci są przyzwyczajeni. Van Dijk zawsze bardzo szybko wie - dzięki długiej relacji nas łączącej - to, co mamy na myśli. Działa to szybko i przyjemnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego: trzech mocarzy, z których będziemy mogli doskonale korzystać w nadchodzących latach”. Źródło: auto-moto.pl

Komentarze