Do Szwajcarii trafiły ciężarówki Hyundai Motor Company

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe. Ciężarówki zostały wysłane do odbiorcy w Szwajcarii na początku lipca. Pojazdy z ogniwami typu "XCIENT Fuel Cell" wyposażone są w podwójną jednostkę 95 kW, która generuje 190 kW mocy. Ciężarówki napędzane są silnikiem o mocy 300 kW firmy Siemens. Przy 32,09 kg H2 ciężarówki mają zasięg 400 km; cena wodoru w Niemczech wynosi obecnie 9,50 euro, ale analitycy przewidują niedaleki jej spadek. Tankowanie takiego samochodu trwa od 8 do 20 minut. Pojazd może mieć 19 t DMC, jako zabudowane podwozie lub zestaw z przyczepą 36 t DMC. Jeszcze w tym roku kolejnych 40 ciężarówek tego typu ma trafić do klientów w Szwajcarii. Hyundai już pracuje nad ciągnikiem siodłowym, który trafi na rynek w 2023 roku. Hyundai planuje dostarczyć, do 2025 roku, do Szwajcarii ogółem 1600 ciężarówek "XCIENT" na ogniwa paliwowe. Pojazdy na razie nie są jeszcze dostępne na rynku niemieckim. Hyundai ma spółkę joint venture w Szwajcarii od 2019 roku. Nowością jest fakt, że firmy transportowe mogą dzierżawić pojazdy od Hyundai Hydrogen Mobility, więc nie są wymagane żadne inwestycje. Ponieważ w Szwajcarii nie ma opłat dla pojazdów ciężkich (HVF) w wersjach bezemisyjnych, koszty ciężarówki z ogniwami paliwowymi, w przeliczeniu na 1 na kilometr, są niewiele wyższe niż ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym. Szwajcaria ma największy udział w produkcji energii wodnej i dlatego produkcja wodoru w tym kraju będzie stosunkowo łatwa. Po Szwajcarii Hyundai chce rozpocząć ekspansję na cały rynek europejski. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze