eActros elektryfikuje Rotterdam i Hagę

Mając za sobą próbne eksploatacje w Niemczech i Szwajcarii, eActros będzie teraz testowany przez klientów w Holandii i Belgii. Rusza drugi etap testów „innowacyjnej floty” eActrosów. Około roku trwała runda intensywnej próbnej eksploatacji u dziesięciu klientów w Niemczech i Szwajcarii – teraz zaś osiem testowych ciężarówek, napędzanych wyłącznie elektrycznym napędem akumulatorowym, trafi do nowych klientów. Są to firmy z Niemiec, Belgii i Holandii. Każda z nich będzie testowała eActrosa przez około rok, sprawdzając możliwości pojazdu w trudnych warunkach codziennej pracy. Dwa samochody będą kontynuować testy u klientów z pierwszego etapu. Firma Simon Loos, lider w dziedzinie usług logistycznych z siedzibą w Holandii, otrzyma do testów pierwszego eActrosa z etapu drugiego. – Praktyczne testy eActrosa rozpoczęliśmy we wrześniu 2018, a obecnie mamy już za sobą setki tysięcy kilometrów przejechanych z napędem elektrycznym. Wiedza uzyskana w pierwszej fazie testów jest dla nas bardzo cenna w przygotowaniach do produkcji seryjnej, która ma ruszyć w nadchodzącym roku. Teraz zamierzamy przetestować użytkowe walory naszej elektrycznej ciężarówki z udziałem nowych klientów w kraju i za granicą, reprezentujących różne branże. Miło nam poinformować, że pierwszym uczestnikiem tej drugiej fazy została firma Simon Loos – komentuje Andreas von Wallfeld, szef działu marketingu, zbytu i usług Mercedes-Benz Trucks.Firma Simon Loos używa eActrosa z zabudową chłodniczą do obsługi sieci supermarketów Albert Heijn. Dzień pracy eActrosa rozpoczyna się w centrum dystrybucyjnym w miejscowości Delfgauw (prowincja Holandia Południowa). Stamtąd elektryczna ciężarówka rozwozi do sklepów w różnych miastach regionu – m. in. Rotterdamie, Hadze i Delfcie – świeże artykuły spożywcze, wymagające ciągłego chłodzenia. eActros jeździ przez siedem dni w tygodniu, pokonując dziennie około 200 km, a przy tym lokalnie nie emituje CO2. Jego akumulatory ładowane są w godzinach nocnych oraz między kursami w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw; firma Albert Heijn kończy tu właśnie budowę innowacyjnego obiektu, wyposażonego w stanowiska szybkiego ładowania. Kierowcy zostali najpierw przeszkoleni przez ekspertów z Mercedes-Benz Trucks w obchodzeniu się z układami wysokiego napięcia. – Jesteśmy liderem na holenderskim rynku usług logistycznych i w swojej strategii kładziemy oczywiście nacisk na kwestię zrównoważonego rozwoju. Doświadczenia z napędami alternatywnymi nasza flota gromadzi już od roku 2014. Biorąc udział w testowej eksploatacji eActrosa stawiamy teraz – wspólnie z firmami Albert Heijn i Mercedes-Benz Trucks – kolejny duży krok na drodze ku ekologicznemu transportowi w handlu detalicznym. Jesteśmy więc ciekawi nowych doświadczeń, jakie czekają nas w następnych miesiącach za kierownicą tego pojazdu – mówi Wim Roks, menedżer floty w Simon Loos.

Komentarze