Firma Philipp Reich testuje 32-metrowy zestaw EcoDuo

Firma Philipp Reich testuje 32-metrowy zestaw EcoDuo firmy Schmitz Cargobull. Jak to zrobić, gdy tak długie pojazdy są zakazane w Niemczech?

Philipp Reich z Vimfow jest pierwszym spedytorem z Niemiec, który skorzystał z takiego pojazdu.

Niedawno szef firmy otrzymał od producenta przyczep Schmitz Cargobull z Altenberge dwie naczepy z plandeką, które podłączył w zestaw z wózkiem typu dolly.

Całe przedsięwzięcie ma jednak wadę. Nie może poruszać się swobodnie po drogach publicznych. W Niemczech tzw. "długa ciężarówka" może mieć maksymalnie 25,25 m długości i 40 lub 44 tony wagi.

- Nasza koncepcja ma sens tylko w następujących konfiguracjach: 40 plus 30 ton, w przypadku ciągnika dwuosiowego lub 40 plus 36 ton w przypadku ciągnika trzyosiowego - mówi dyrektor generalny Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz - to parametry pojazdów dopuszczone, jak na razie tylko w Skandynawii.

Reich chciałby wypuścić na drogi dziesięć jednostek EcoDuo - najlepiej także w Niemczech. Jednak nie jest to możliwe, niemiecki spedytor, może je wykorzystać w swoich transportach jedynie w Finlandii. Aby przejechać przez Niemcy spedytor musi rozpiąć zestaw EcoDuo i podzielić na dwa samochody.

Po Finlandii firma Philipp Reich przejeżdża około 600 kilometrów, mając tylko jeden punkt rozładunku. Transportują tam części maszyn dla przemysłu motoryzacyjnego, a w drodze powrotnej drewno.

W Niemczech użycie EcoDuo również miałoby sens - przekonuje spedytor. Gdyby mógł zastosować tylko jeden ciągnik zamiast dwóch do podpięcia naczep. Wówczas zaoszczędziłby kilkadziesiąt kilometrów od siedziby firmy do jednego z dwóch bałtyckich portów Rostock i Travemünde.

EcoDuo firmy Schmitz Cargobull to innowacyjne europejskie rozwiązanie transportowe. Jak dotąd nie było możliwości wyjazdu za granicę długimi typami zestawów z Niemiec. Prezes Andreas Schmitz dostrzega szczególny potencjał tej koncepcji pojazdu. - W perspektywie długoterminowej postrzegamy EcoDuo jako najbardziej efektywne pod względem ekologicznym i ekonomicznym rozwiązanie transportowe w całej Europie na odpowiednich głównych połączeniach - mówi Schmitz. Firma dostarczyła już około 100 takich kombinacji naczep do Skandynawii i Hiszpanii. Źródło: 4Trucks.pl

Komentarze