Lidl Switzerland zamierza w przyszłości użytkować swoje ciężarówki bez paliw kopalnych

Lidl Switzerland zamierza w przyszłości użytkować swoje ciężarówki bez paliw kopalnych, opierając się m.in. na odnawialnym gazie syntetycznym jako źródle energii. Oprócz biogazu, który jest wytwarzany z surowców pochodzących z odpadów organicznych, obecnie w centrum uwagi znajduje się gaz syntetyczny. Dlatego Lidl Switzerland wspiera najnowszy projekt Empa "move", czyli instalacji do produkcji syntetycznego metanu z wodoru i dwutlenku węgla z atmosfery. Do 2030 roku Lidl Szwajcaria chce dostarczać swoje towary do wszystkich swoich sklepów bez korzystania z paliw kopalnych. Aby osiągnąć ten cel, niezbędny jest postęp technologiczny i współpraca między badaniami, przemysłem i władzami. W ramach projektu "Goodbye Diesel" Lidl Switzerland zainwestował już w infrastrukturę do stosowania skroplonego gazu ziemnego (LNG). W przyszłości infrastruktura ta powinna być zasilana gazem odnawialnym. Oznacza to, że kopalny olej napędowy można w zrównoważony sposób zastąpić w transporcie towarów. Lidl Switzerland nawiązał współpracę z Empa i wspiera rozwój nowego typu elektrowni typu "power-to-gas". Empa, we współpracy z partnerami ze świata nauki, przemysłu i sektora publicznego, od kilku lat bada i demonstruje kilka sposobów mobilności, które powinny umożliwić zastąpienie w przyszłości paliw kopalnych. Oprócz elektromobilności naukowcy z Empa skupili się w ostatnich latach na mobilności wodoru i w tym kontekście zbudowali pierwszą stację tankowania wodoru w Szwajcarii. Kolejnym krokiem jest tzw. proces fermentacji beztlenowej, Energia odnawialna pochodząca ze słońca lub energii wodnej i wiatrowej jest bardzo niestabilna i niekoniecznie występuje, gdy istnieje zapotrzebowanie na rynku. Aby nadwyżka energii mogła być tymczasowo użyteczna, należy ją przetworzyć, a tym samym umożliwić jej przechowywanie. Gaz syntetyczny umożliwia magazynowanie tej energii w sieci gazowej i wykorzystanie jej w razie potrzeby. Potencjał energetyczny technologii "power-to-gas" jest ogromny - zarówno w Szwajcarii, jak i na całym świecie. Odnawialny skroplony gaz syntetyczny można transportować w opłacalny sposób, korzystając z istniejącej infrastruktury, mechanizmów handlowych.Źródło: 4trucks.pl

Komentarze