Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny


Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym. Mercedes-Benz eActros LongHaul, został zaprojektowany jako pojazd długodystansowy. Daimler Trucks planuje przygotować eActros LongHaul do produkcji seryjnej w 2024 r. Jego zasięg na jednym ładowaniu akumulatora wyniesie około 500 kilometrów. Jako układ napędowy elektrycznych Mercedesów będzie służyć architektura modułowa, tak zwany ePowertrain, który będzie podstawą technologiczną wszystkich średnio i ciężkich, w pełni elektrycznych ciężarówek produkowanych seryjnie przez Daimler Trucks. Martin Daum, prezes Zarządu Daimler Truck AG i członek Zarządu Daimler AG, powiedział: - Konsekwentnie realizujemy naszą wizję transportu neutralnego pod względem emisji CO2, koncentrując się na prawdziwie lokalnie neutralnych pod względem emisji CO2 technologiach, zasilaniu akumulatorowym i wodorowych ogniwach paliwowych, które mają potencjał odniesienia sukcesu na rynku - w perspektywie długoterminowej. To połączenie umożliwia nam oferowanie naszym klientom najlepszych opcji pojazdów, w zależności od zastosowania. Naped elektryczny i ładowanie akumulatorów z sieci będzie raczej używana w przypadku mniejszych ciężarów i na krótszych dystansach. Zasilanie ogniwami paliwowymi będzie preferowaną opcją w przypadku cięższych pojazdów i na dłuższych dystansach. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze