Scania wprowadza gamę zelektryfikowanych ciężarówek


Scania wprowadza na rynek gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych. To kluczowy etap we wdrażaniu zrównoważonego systemu transportowego. Hybrydy plug-in oraz pojazdy w pełni elektryczne będą wykorzystywane przede wszystkim do pracy w mieście, m.in. w transporcie dystrybucyjnym.W nadchodzących latach Scania będzie rozwijać gamę zelektryfikowanych pojazdów z myślą o wszystkich zastosowaniach, także w transporcie dalekodystansowym i budownictwie.Elektryfikacja flot ciężkich pojazdów użytkowych ma kluczowe znaczenie dla dotrzymania zobowiązań porozumienia paryskiego o ograniczeniu globalnego ocieplenia i utrzymania przyrostu temperatury poniżej 1,5°C. Pojazdy elektryczne będą coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla użytkowników zorientowanych na postęp. Na wstępnym etapie Scania będzie rozwijać i wdrażać do pracy hybrydy i pojazdy w pełni elektryczne we współpracy z takimi klientami. W pełni elektryczny pojazd ciężarowy Scania jest dostępny z kabinami L i P. Pojazd wyposażono w silnik elektryczny o mocy 230 kW (310 KM) i pakiety baterii o pojemności 165 – 300 kWh. Klienci mogą wybierać zestawy złożone z 5 lub 9 baterii. Większy z nich zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Podobnie hybryda plug-in Scania – również jest dostępna z kabinami L i P. Pojazd umożliwia pokonywanie długich dystansów z wykorzystaniem silnika spalinowego oraz do 60 km w oparciu o pracę silnika elektrycznego, tam gdzie to jest wymagane. W połączeniu z zastosowaniem paliw odnawialnych, operatorzy transportowi mogą znacząco przyczynić się do ochrony klimatu. Oba typy napędu: elektryczny i hybrydowy wykorzystują system modułowy Scania i liczne komponenty sprawdzone i z powodzeniem wykorzystywane w całej gamie pojazdów tej marki. Zapewniają więc doskonale znaną klientom trwałość i niezawodność.Hybrydy plug-in i pojazdy w pełni elektryczne odegrają kluczową rolę w centrach miast wraz z powiększaniem się stref o ograniczonej emisji. Przyczynią się również do lepszego wykorzystania flot. Ponieważ są ciche będą mogły pracować w nocy i nad ranem, unikając korków i trudności z zaparkowaniem. Badania wskazują, że dostawy poza godzinami szczytu mogą być realizowane do 30 proc. szybciej w porównaniu z tymi wykonywanymi w ciągu dnia. Wpływa na to większa dostępność miejsc postojowych, mniejszy ruch uliczny, wyższą prędkość oraz możliwość częstszego przejeżdżania skrzyżowań na zielonym świetle. Elektryczny pojazd ciężarowy jest oferowany z pakietem 5 baterii o pojemności 165 kWh lub 9 baterii o pojemności 300 kWh. Ponieważ nie ma silnika spalinowego, jedna z baterii zajmuje jego miejsce. Pozostałe znajdują się wzdłuż ramy. Baterie można ładować prądem stałym 130 kW przez wtyczkę CCS (Combined Charging System). Naładowanie pakietu 5 baterii zajmuje mniej niż 55 minut, a pakietu 9 baterii mniej niż 100 minut. Ponadto baterie są ładowane podczas jazdy w wyniku rekuperacji. Ponieważ hybryda plug-in jest wyposażona w silnik spalinowy, miejsca na akumulatory jest mniej. Pojazd ma 3 baterie o pojemności 90 kWh, które są źródłem energii dla silnika elektrycznego o mocy 115 kW. Czas ładowania od zera do 80 proc. wynosi około 35 minut. Odzyskiwana jest energia hamowania, a pojazd można również doładować przy każdym załadunku i rozładunku. Wraz z silnikiem elektrycznym występuje silnik spalinowy o mocy 280-360 KM. Zasięg na napędzie elektrycznym dochodzi do 60 km. W obu wariantach napędu występuje tryb cichy. Pojazd w pełni elektryczny ponadto odznacza się znakomitym przyspieszeniem uzyskanemu dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 2200 Nm. Każdy z pojazdów, zarówno hybrydy plug-in, jak i pojazdy w pełni elektryczne, zapewniają nowe i niesamowite wrażenia z jazdy. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze