MAN eTGM dla Schwarz Logistik


MAN Truck&Bus przekazał niedawno firmie Schwarz Logistik GmbH w pełni elektrycznego eTGM. Ta 26-tonowa ciężarówka dystrybucyjna została dostarczona do ZEISS w Oberkochen w Niemczech. Będzie wykorzystana do zaopatrzenia ZEISS w Oberkochen. Pojazd ten należy do niewielkiej serii ciężarówek elektrycznych, które od końca 2019 roku podmiot przekazuje różnym klientom europejskim.MAN Truck&Bus przekazał niedawno firmie Schwarz Logistik GmbH w pełni elektryczny model eTGM. W rezultacie Schwarz Logistik GmbH uruchamia swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę z akumulatorem. eTGM o dopuszczalnej masie całkowitej 26 ton będzie przewoził dostawy do ZEISS w Oberkochen. Typ ten wszedł do produkcji małoseryjnej pod koniec 2019 roku. Schwarz Logistik GmbH, spółka zależna grupy Schwarz, niedawno uruchomiła w pełni elektrycznego eTGM. Tę nową ciężarówkę elektryczną odebrała grupa optyki i elektroniki ZEISS w Oberkochen. W szczególności trzy do czterech razy dziennie z dostawą just in time auto będzie transportować półprodukty z centrum logistycznego Schwarz w Herbrechtingen do ZEISS w Oberkochen. Stacja ładowania, ulokowana tuż obok rampy załadowczej, umożliwia niezawodne ładowanie samochodu. Gwarantuje to, że okres załadunku jest wykorzystywany do zasilania ciężarówki elektrycznej w wymaganą energię elektryczną. Aby też zabezpieczyć najbardziej zrównoważoną eksploatację pojazdu z wymiennym nadwoziem, obecnie Schwarz pracuje nad inteligentnym systemem kontroli ładowania, który w ciągu dnia i w weekendy ładowałby ciężarówkę elektryczną energią słoneczną za pośrednictwem własnych paneli słonecznych na dachu centrum logistycznego. Thomas Schwarz, dyrektor zarządzający, w dniu przekazania w pełni elektrycznej ciężarówki, podkreślił „To niezwykle korzystne, że w Grupie Schwarz możemy odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu ruchu e-mobilności na wczesnym etapie. To pozwala nam oferować naszym klientom bezemisyjne rozwiązania transportowe, dostępne w krótkim czasie”. Natomiast Björn Brückmann, regionalny kierownik sprzedaży Truck Southwest w MAN Truck&Bus Deutschland GmbH, mówi „Cieszymy się, że możemy odgrywać wiodącą rolę w tak pionierskim ruchu jak e-mobilność w Badenii-Wirtembergii, razem z innowacyjnymi firmami, takimi jak Grupa Schwarz”.MAN eTGM wszedł do produkcji małoseryjnej w listopadzie 2019 roku i spełnia wszelkie kluczowe wymagania stawiane przyszłym usługom transportu ładunków w miastach: jest cichy i działa przy zerowej lokalnej emisji. Jednocześnie ładowność ciężarówki jest na tyle duża, że może ona wykonywać swoje zwykłe zadania przewozowe. Ten w pełni elektryczny wariant, przeznaczony do transportu dystrybucyjnego o średnim i dużym obciążeniu, może być skonfigurowany jako wydanie z zabudową chłodniczą, nadwoziem wymiennym lub nadwoziem kontenerowym na napoje. Jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 26 ton, a napęd pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 264 kW (360 KM), gwarantującego maksymalny moment obrotowy 3100 Nm. Urządzenia pomocnicze, takie jak wspomaganie kierownicy, sprężarki powietrza i system klimatyzacji, są elektryczne, a system zarządzania energią kontroluje je w razie potrzeby, aby zapewnić oszczędność energii. Za pomocą odzysku energii hamowania (tzw. „rekuperacji”) energia kinetyczna pojazdu podczas wybiegu i hamowania jest zamieniana na energię elektryczną i zwracana do akumulatora. Może to znacznie zwiększyć zasięg. Wyświetlacz w kokpicie informuje kierowcę o aktualnym poziomie naładowania akumulatorów. Energię zabezpieczają wysokowydajne akumulatory litowo-jonowe Grupy Volkswagen. Znajdują się one pod kabiną nad przednią osią, gdzie w konwencjonalnych wersjach zlokalizowano układ napędowy diesla. Kolejne akumulatory umieszczono na ramie. W zależności od obszaru zastosowania oraz warunków klimatycznych i topograficznych, eTGM uzyskuje zasięg do 200 kilometrów. Akumulatory mogą być ładowane prądem zmiennym o mocy ładowania 22 lub 44 kW lub 150 kW prądu stałego w tzw. „Ładowaniu dużej mocy”.Aby przejście na e-mobilność było jak najłatwiejsze, przy zakupie eTGM MAN Truck&Bus oferuje swoim klientom dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, kompleksowe i zorientowane na rozwiązania usługi doradcze MAN Transport Solutions. Ponadto prowadzącym eTGM proponuje się szkolenie kierowców z MAN ProfiDrive, opracowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z kierowaniem pojazdem w pełni elektrycznym. Źródło: auto-moto

Komentarze