Mobilność elektryczna jest rozwijana i promowana przez Renault Trucks


Mobilność elektryczna jest rozwijana i promowana przez Renault Trucks jako rozwiązanie w zakresie zwalczania globalnej emisji CO2 i poprawy jakości powietrza na obszarach miejskich. Od początku stycznia 2021 roku, we współpracy z firmą Faure, producent ciężarówek wykorzystuje elektryczne autobusy Volvo do transportu swoich pracowników między lokalizacjami w fabryce w Lyonie. Inicjatywa doprowadzi do zmniejszenia emisji CO2 o 60 ton rocznie.Renault Trucks umiejscowił mobilność elektryczną w centrum swojej strategii działania, mającej na celu zwalczanie globalnej emisji CO2. Właśnie takie podejście do ochrony jakości powietrza producent wcielił w swoich zakładach, co doprowadziło do inauguracji nowej linii w pełni elektrycznych autobusów do transportu pracowników między zakładami pracy w Lyonie. Od początku stycznia 2021 roku jeżdżą tam dwa autobusy elektryczne firmy Volvo Buses, wchodzącej w skład grupy Volvo, do której należy też Renault Trucks. Codziennie rano i wieczorem dwa autobusy elektryczne odbywają kursy w obie strony między węzłem transportowym na stacji Vénissieux a fabryką Renault Trucks. Autobusy przewożą również pracowników w ciągu dnia, między lokalizacjami Vénissieux i Saint-Priest. 800 pracowników, czyli mniej więcej jeden na pięciu, korzysta z tej bezpłatnej usługi transportu każdego dnia, co daje łącznie 175.000 pasażerów pokonujących 50.000 km rocznie. Korzystanie z autobusów elektrycznych pozwoli zaoszczędzić 60 ton CO2 rocznie.Transport obsługuje firma Faure, wieloletni partner firmy Berliet, a następnie Renault Trucks w zakresie transportu pracowników, z którym Renault Trucks podpisało nową, ośmioletnią umowę partnerską. Dzięki wsparciu i prywatnym dotacjom z programu Moebus, Faure jest pierwszą francuską firmą, która nabyła w pełni elektryczne autobusy Volvo. Faure to lokalna firma przewozowa, która sprawia, że transport publiczny jest prawdziwą przyjemnością. Na co dzień 1123 pracowników realizuje potrzeby lokalnej społeczności i podróżujących, organizując coś więcej niż zwykły transport: większą mobilność, połączoną i zintegrowaną z życiem codziennym. Mobilność bezpieczną, łączącą jakość obsługi i oszczędność. Każdego roku ponad 25 milionów pasażerów korzysta z usług FAURE, jeśli chodzi o przewóz osób. Moebus to wiodący, prywatny program dotacji z programu Świadectw Oszczędności Energii (Energy Saving Certificates), który przyczynia się do zakupu autobusów elektrycznych i elektryfikacji zajezdni przez publiczne i prywatne firmy organizujące transport publiczny. Grupa Volvo zatrudnia we Francji około 10.000 osób w branży autobusów, autokarów, pojazdów ciężarowych, sprzętu budowlanego, silników przemysłowych, morskich oraz usług finansowych. Volvo ma dziesięć zakładów przemysłowych i kilka ośrodków badawczo-rozwojowych we Francji. O znaczeniu francuskiego rynku świadczy fakt, że wszystkie jednostki napędowe stosowane w autobusach i autokarach Volvo są produkowane w fabryce w Vénissieux, która produkuje około 50.000 silników rocznie.Źródło: trucklog.pl

Komentarze