Nowe samochody ciężarowe Volvo FM i Volvo FMX są teraz dostępne jako pojazdy służb ratowniczych


Nowe samochody ciężarowe Volvo FM i Volvo FMX są teraz dostępne jako pojazdy służb ratowniczych z kabiną załogową dla dziewięciu osób. Nowe warianty obu modeli, opracowane w ścisłej współpracy ze służbami ratowniczymi, mają szereg ulepszeń specjalnie zaprojektowanych dla pojazdów straży pożarnej i ratownictwa. ‎‎Na rynku europejskim pojawia się ponad 3000 wozów strażackich i innych pojazdów ratowniczych rocznie. Oprócz zgodności z przepisami krajowymi i międzynarodowymi pojazdy muszą być dostosowane do szczególnych wymagań każdej służby ratowniczej. Obejmuje to wysokie standardy bezpieczeństwa, niezawodności i elastyczności.‎ ‎Nowe Volvo FM i Volvo FMX z kabiną załogową mogą pomieścić do dziewięciu osób. Pojazdy zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić każdemu zespołowi służb ratowniczych najlepsze możliwe warunki. Te nowe ciężarówki oferują te same wysokie standardy pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa, ergonomii i komfortu, co inne warianty modeli Volvo FM i Volvo FMX, wprowadzonych na rynek w 2020 roku. Kabina została dokładnie przetestowana pod kątem bezpieczeństwa i jest wyposażona w duże okna, niską linię drzwi, duże lusterka wsteczne i opcję do ośmiu kamer, zapewniającą dobrą widoczność. Ponadto dostępny opcjonalnie dynamiczny układ kierowniczy Volvo ułatwia manewrowanie i poprawia zarówno ergonomię, jak i bezpieczeństwo jazdy.‎ ‎Miejsce pracy kierowcy jest wyposażone w nowy interfejs kierowcy Volvo Trucks, który obejmuje cyfrowe instrumenty i kierownicę z przyciskami sterującymi .‎ Drzwi mają duży kąt otwarcia, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Jest to wspierane przez nowo opracowany antypoślizgowy oświetlony stopień i wyraźnie oznaczony pomarańczowy uchwyt, ergonomicznie zaprojektowany. Wnętrze kabiny oferuje mnóstwo schowków na kaski, rękawice i inne niezbędne wyposażenie.‎ ‎‎Ważnym celem było osiągnięcie krótkiego czasu realizacji ppjazdów. W porozumieniu z wiodącymi ekspertami z firm specjalizujących się w budowie wozów strażackich zespół pojazdów specjalnych Volvo wprowadził ulepszenia zarówno w kabinie, jak i podwoziu. ‎ ‎Nie ma nic do demontażu lub przeniesienia. Zbiorniki paliwa, tłumik i inne duże elementy znajdują się pod kabiną. Wewnątrz kabiny kable elektryczne i węże pneumatyczne zostały wyposażone w łatwo dostępne punkty przyłączeniowe. Montaż siedzeń, ławek i pasów bezpieczeństwa jest certyfikowany fabrycznie.‎‎ Załogowe kabiny FM i FMX zostały opracowane na normie EN 1846 dla pojazdów gaśniczych i ratowniczych, badanie zderzenia kabiny zgodnie z ECE R29-03,wewnętrzna wysokość dachu to 160 cm (przód) i 161 cm (tył). Drzwi można otworzyć pod kątem 79 stopni (przód) i 75 stopni (tył). Źródlo: Materiał prasowy

Komentarze