Schmitz Cargobull przedstawia koncepcję pojazdu EcoGeneration


Nowe podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju – pod tym hasłem Schmitz Cargobull przedstawia koncepcję pojazdu EcoGeneration. Zrównoważona koncepcja naczepy z trzema wersjami EcoFIX, EcoFLEX i EcoVARIOS to kolejny wkład firmy Schmitz Cargobull w większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2 w drogowym transporcie towarowym.Podążając za tradycją jako innowacyjny lider na rynku, Schmitz Cargobull opracował aerodynamiczną konstrukcję naczepy firanki S.CS, która umożliwia oszczędność paliwa do 5%. Również w trakcie wprowadzanego w tym roku podatku od CO2, to temat, który dla firm jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Koszty paliwa i ślad CO2 można znacznie zmniejszyć, a tym samym zaoszczędzić realne pieniądze. Od 1 stycznia 2021 roku firmy będą musiały płacić 25 euro za tonę CO2 wyemitowanego do atmosfery. To nowy podatek od CO2, jeśli będą używać do zasilania pojazdów oleju napędowego i benzyny, oleju opałowego i gazu ziemnego. Oczekuje się, że cena będzie stopniowo rosnąć, a przedział cenowy od 55 do 65 euro będzie obowiązywał od 2026 r. – Jeśli tylko 50 procent wszystkich podróży odbywa się w trybie„ aerodynamicznym”, a 50 procent w trybie „objętościowym”, tj. z nie obniżonym obniżonym dachem naczepy, EcoFlex, według ostrożnych obliczeń, przynosi oszczędności od 7700 do 1 miliona kilometrów lub ponad 900 euro na rok. Środowisko jest uwalniane z 2,3 tony CO2 rocznie – wyjaśnia dyrektor generalny Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz.
Źródło: truckslog

Komentarze