Daimler Truck AG widzi znaczny wzrost sprzedaży jednostkowej w 2021 roku


Daimler Truck AG widzi znaczny wzrost sprzedaży jednostkowej w 2021 roku, spodziewa się wzrostu przychodów i zwrotu ze sprzedaży. Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG powiedział: „Nasza działalność znacznie się poprawiła w drugiej połowie 2020 r. I utrzymamy tę dynamikę w bieżącym roku. Realizujemy dwa strategiczne cele: po pierwsze, chcemy w pełni wykorzystać nasz potencjał zarobkowy. Tutaj - z planowanym zwrotem ze sprzedaży na poziomie od sześciu do siedmiu procent - zrobimy w tym roku duży krok naprzód. Po drugie, chcemy kształtować transformację naszej branży od góry. Tutaj również osiągniemy kolejne ważne kamienie milowe w 2021 roku. W transporcie bezemisyjnym wprowadzamy naszą ciężką ciężarówkę dystrybucyjną Mercedes-Benz eActros do produkcji seryjnej. Jeśli chodzi o jazdę zautomatyzowaną, testujemy następną generację naszych wysoce zautomatyzowanych prototypów na dodatkowych trasach w Nowym Meksyku”. W pierwszych dwóch kwartałach 2020 roku Daimler Truck AG doświadczył znacznego spadku na ważnych rynkach, które dodatkowo ucierpiały na skutek ekonomicznych skutków COVID-19. W ciągu całego roku obrotowego rozwój ten oznaczał spadek o około 30 procent zarówno w regionie północnoamerykańskim, jak i w regionie UE30. W drugim kwartale, najbardziej dotkniętym przez COVID-19, rynki ciężarówek w Ameryce Północnej i Europie spadły nawet o ponad połowę w porównaniu do kwietnia i maja poprzedniego roku. Przy dostawie około 378 500 ciężarówek i autobusów, sprzedaż jednostkowa Daimler Trucks & Buses 2020 była o około jedną trzecią niższa od poziomu z poprzedniego roku (rok ubiegły: 521 100). W wyniku tego znacznego spadku wielkości sprzedaży jednostkowej przychody firmy spadły do około 35 miliardów euro w 2020 roku (rok poprzedni: 44 miliardy euro). Co zachęcające, zauważalne ożywienie nastąpiło w IV kwartale na najważniejszych rynkach i regionach, zwłaszcza w Ameryce Północnej i UE30. Daimler Trucks sprzedał łącznie około 121 000 sztuk w czwartym kwartale 2020 r., W porównaniu z zaledwie 61 000 sztuk w drugim kwartale, który najbardziej ucierpiał w wyniku pandemii. Kolejnym pozytywnym sygnałem do powrotu do normalności w tym kontekście jest przyjmowanie zamówień, które w przypadku Daimler Trucks & Buses w całym roku 2020 praktycznie wróciły do ​​poziomu z poprzedniego roku”. Dzięki planowanemu wydzieleniu, przyszły niezależny Daimler Truck AG zamierza stworzyć wymierną wartość dodaną dla swoich akcjonariuszy, wdrażając swoje plany strategiczne w bardziej zwinny sposób, zwiększając swoją rentowność i dalej rozwijając technologie napędowe neutralne pod względem emisji CO2 dla samochodów ciężarowych i autobusy. Transformacja przemysłu pojazdów użytkowych, zapoczątkowana w dużej mierze przez Daimler Truck AG, wymaga dużych zasobów. Na tym tle firma świadomie zawiera także strategicznie sensowne partnerstwa. Szczególnie w przypadku nowych i wymagających dużych inwestycji technologii, można szybciej osiągnąć więcej dzięki odpowiednim partnerom. Planowana współpraca z Volvo Group w zakresie ogniw paliwowych jest tego ważnym przykładem. W dziedzinie autonomicznej jazdy (poziom 4 SAE) Daimler Trucks wykorzysta Torc Robotics do zintensyfikowania testów drogowych autonomicznych ciężarówek SAE poziomu 4, a także do wprowadzenia nowej generacji prototypowych pojazdów do testów operacyjnych na istniejących i nowych trasach, a także otworzy dodatkowe centrum weryfikacji i testów w Nowym Meksyku.

Komentarze