Flotę Raben Transport zasiliło 26 nowych ciągników Mercedes Actros



Nowoczesny i niezawodny tabor to podstawa, by dostawy realizowane były na najwyższym poziomie. Dlatego Raben Transport rozpoczyna rok od nowych inwestycji, nie tylko w infrastrukturę, ale przede wszystkim w bezpieczeństwo i innowacyjność. Flotę firmy zasili 26 ciągników marki Mercedes Actros najnowszej generacji i prawie 180 nowoczesnych naczep firmy Schmitz Cargobull.
Raben Transport od lat łączą partnerskie relacje z firmą Mercedes-Benz Trucks Polska. Nie dziwi zatem fakt, że firma troszcząc się o bezpieczeństwo nie tylko swoich pracowników, ale wszystkich uczestników ruchu drogowego zdecydowała się zakupić w 2021 roku 26 ciągników Mercedes Actros piątej generacji, które do końca marca zasilą flotę Raben. – Ciągły rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy. Nowoczesna i innowacyjna flota nie tylko poprawia komfort pracy i bezpieczeństwo naszych kierowców, ale przyczynia się również do optymalizacji kosztów transportowych, co w obliczu dzisiejszej sytuacji rynkowej jest niezbędne, aby budować przewagę konkurencyjną nie tylko naszej firmy, ale przede wszystkim naszych klientów – komentuje Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.
Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control) stosowany w poprzedniej wersji ciągnika tylko na drogach szybkiego ruchu, natomiast nowe rozszerzenie funkcji PPC umożliwia wykorzystanie zalet systemu również na drogach krajowych w Polsce i zagranicą. Predictive Powertrain Control łączy sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z odpowiednio ustawionymi parametrami umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa.

System bazuje z jednej strony na lokalizacji satelitarnej, a z drugiej na precyzyjnych mapach 3D. Warto również nadmienić, że zastosowanie tzw. inteligentnych tachografów 4 generacji, umożliwia automatyczne czytanie danych oraz zdalne kontrole drogowe, bez potrzeby zatrzymywania pojazdu przez służby kontrolne.

Mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa, które w Raben Transport jest nienegocjowalne, w pojazdach zastosowano system Active Brake Assist 5, umożliwiający automatyczne wyhamowanie pojazdu w razie stwierdzenia przez urządzenia pomiarowe zagrożenia w ruchu drogowym, np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę.

I wreszcie absolutna innowacja – kamery MirrorCam, które zastępują lusterka zewnętrzne, zapewniają lepszą widoczność i większe bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu. Dodatkowo pozwalają obniżyć zużycie paliwa ponieważ nie powstają opory powietrza występujące przy tradycyjnych lusterkach. – Bardzo dziękuję w imieniu Mercedes-Benz Trucks Polska za zaufanie, którym Grupa Raben darzy nas od wielu lat. Cieszę się, że razem z nowym Top-Management w Raben Transport będziemy kontynuować współpracę i szukać nowych rozwiązań biznesowych, wykorzystując potencjał obu naszych firm – komentuje Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska. – Grupa Raben nie jest standardowym klientem kupującym samochody, ale także dostawcą realizującym przewozy dla naszych fabryk. Co jest bardzo istotne, nasz partner biznesowy kładzie nacisk na ekonomiczność i bezpieczeństwo floty, a także zmniejszenie wpływu na środowisko. Dowodem na to jest odbiór kolejnej partii nowych Actrosów.


Niezawodny transport to nie tylko ciągniki, ale również naczepy. Dlatego, Raben Transport także w tym przypadku postawiło na sprawdzoną markę Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 naczep różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy Schmitz SCS Standard w wersji kurtyna uniwersalna oraz kurtyna model X-Line, o obniżonej masie własnej i z możliwą regulacją wysokości tylnej części dachu, co pozwala na efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.

Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy w wersji MEGA będące zdecydowanym liderem niezawodności, przede wszystkim z uwagi na skuteczne rozwiązanie systemu podnoszenia dachu, szczególnie ważne w przypadku branży automotive. Na uwagę zasługują również naczepy typu Power Curtain, ze wzmocnioną plandeką, będącą alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon. – Naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. Zabudowa z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towarów – wyjaśnia Jacek Fiuk, Key Account Manager w EWT Truck & Trailer Polska.

– Głęboko wierzymy, że nowe inwestycje w tabor z całą pewnością zwrócą się nie tylko w aspekcie ekonomiczności jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Komfort kierowcy, niskie zużycie paliwa oraz szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa to czynniki, które z całą pewnością wpłyną na jakość realizowanych usług, a co za tym idzie na satysfakcję naszych klientów – podsumowuje Andrzej Wardzyński, dyrektor transportu krajowego w Raben Transport. Źródło: trucklog

 

 

Komentarze