Mercedes-Benz Trucks inwestuje setki milionów euro rocznie w badania i rozwój


Najpopularniejsze modele Actrosa i Arocsa będą wyposażone w Active Sideguard Assist od czerwca 2021 roku, ilekroć będzie potrzebny system wspomagania skrętu, ale nie wszystkie nowe wiadomości. Mercedes-Benz Trucks inwestuje setki milionów euro rocznie w badania i rozwój, aby systemy wspomagające jeszcze bardziej wspomagały kierowców zawodowych w ich pracy i zwiększały bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Najnowsze przykłady obejmują Active Sideguard Assist z funkcją automatycznego hamowania i Active Drive Assist 2 z funkcją automatycznego zatrzymania awaryjnego, które firma zaprezentowała światu zeszłej jesieni. Ze skutkiem natychmiastowym klienci w 24 krajach UE i na wybranych rynkach poza UE mogą zamówić nowe systemy wspomagania bezpieczeństwa do wielu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, dla których są one dostępne. Produkcja rusza w czerwcu 2021 roku.Od czerwca 2021 Sideguard Assist (S1R) zostanie zastąpiony w większości modeli Actros i Arocs'a nowym Active Sideguard Assist (S1X) wyposażonym w dodatkową funkcję, która w pewnych okolicznościach może ratować życie: Active Sideguard Assist (ASGA) może nie tylko ostrzec kierowcę o poruszających się pieszych lub rowerzystach po prawej stronie kabiny, ale także zainicjować manewr automatycznego hamowania (przy prędkościach skrętu do 20 km/h), powodując zatrzymanie pojazdu w przypadku, gdy kierowca nie reaguje na sygnały ostrzegawcze. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze