Mocna druga połowa roku i nowości produktowe od Scanii


Mocna druga połowa roku i nowości produktowe, tak w skrócie można podsumować miniony, 2020 rok w sieci Scania w Polsce. Najwięcej emocji wzbudziły globalne premiery napędów elektrycznych i hybrydowych oraz nowa gama silników Scania V8. Tradycyjnie już Scania Polska jako pierwsza podsumowała swoją roczną aktywność na rynku.

Podobnie jak u innych producentów pojazdów, także w firmie Scania dało się odczuć problemy związane z mającą globalny zasięg epidemią COVID-19.

– Jeszcze na początku tego roku świat wyglądał zupełnie inaczej. Koronawirus wydawał się wyzwaniem lokalnym i odległym. Obecnie wszyscy mierzymy się z tym problemem. Przerwanie łańcuchów dostaw spowodowało, że Scania w ciągu roku zdecydowała się na krótkotrwałe wstrzymanie produkcji, podjęto też trudne decyzje mające na celu ograniczenie kosztów działalności i rozmiarów naszej organizacji. Zamknęliśmy produkcję jako jeden z ostatnich producentów i wznowiliśmy ją jako jedni z pierwszych. Bezustannie dbamy też o najwyższą dyspozycyjność pojazdów naszych klientów. Serwisy Scania są stale otwarte, służąc wsparciem, tak jak zawsze. To wielka zasługa naszych pracowników, za co należy im się duże uznanie. Scania, tak jak jej klienci, ma zadanie do wykonania – w nowych warunkach zapewnić ten sam, wysoki standard produktów i usług – komentuje Harald Woitke, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Zapaść na rynku nastąpiła praktycznie od pierwszych miesięcy ubiegłego roku, razem z lockdownem, który ostro wyhamował naszą gospodarkę.

– Od czerwca rynek zaczął odrabiać straty z pierwszej połowy roku. Obserwujemy wzrost sprzedaży zwłaszcza dla dużych flot. Druga połowa tego roku jest znacznie lepsza, nawet w porównaniu do wyników z drugiej połowy 2019 roku. Na koniec listopada zarejestrowano w sumie 2749 nowych pojazdów Scania. Cały rynek skurczył się o ok. 32% w porównaniu do ubiegłego roku. Ważnym trendem, który obserwujemy jest wzrost zainteresowania zrównoważonymi rozwiązaniami transportowymi, a zwłaszcza pojazdami do transportu międzynarodowego napędzanymi LNG. Towarowy transport drogowy funkcjonuje cały czas i niezmiennie ma do odegrania doniosłą rolę. Patrzymy w przyszłość z optymizmem – podsumowuje Harald Woitke.

Największą z nowości tego roku jest wprowadzenie na rynek gamy elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania: w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego oraz hybrydy plug-in. Pojazdy są przystosowane przede wszystkim do pracy w mieście, m.in. w transporcie dystrybucyjnym.

– Jako pierwszy producent pojazdów użytkowych na świecie Scania wprowadziła gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych. To nasz kolejny krok w stronę świata wolnego od paliw kopalnych. Zelektryfikowane pojazdy to nie tylko czyste powietrze, ale także mniej hałasu w miastach. Mogą wykonywać nocne dostawy, gdy ulice i parkingi są puste. Praca przebiega szybciej oraz przy niższym wydatku energii. Pojazd jest lepiej wykorzystany, a transport bardziej wydajny – mówi Tomasz Cwalina, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Scania Polska S.A. 

Kolejna premiera to nowe silniki Scania V8. Oprócz nowych poziomów mocy 530, 590, 660 i rekordowych 770 KM, silniki oferują też znacząco niższe zużycie paliwa od swoich legendarnych poprzedników. – Nowy silnik Scania V8 to powód do dumy. Nie tylko dlatego, że ma tak wysokie osiągi. Co najmniej tak samo ważny jest sposób, w jaki je generuje. Imponujący moment obrotowy 3700 Nm jest w nim dostępny przy zaledwie 1000 obr./min. Niskie obroty to niskie spalanie, także podczas jazdy z ciężkim ładunkiem lub w górach, a do takich zadań przede wszystkim przeznaczona jest Scania V8 – dodaje Tomasz Cwalina.W nowym silniku Scania V8 zastosowano też wiele innych rozwiązań sprzyjających lepszemu wykorzystaniu energii paliwa, m.in. wyższy stopień sprężania, nową pompę paliwa czy osprzęt, który można odłączyć, kiedy nie pracuje. Wraz z nowym silnikiem Scania wprowadziła nową rodzinę zautomatyzowanych skrzyń biegów G33, o jeszcze większej rozpiętości przełożeń, bardziej precyzyjnym sterowaniu i obniżonych oporach wewnętrznych. Tak skonstruowany układ napędowy jest doskonałym rozwiązaniem dla zestawów o zwiększonej długości i masie, które są prostą receptą na podniesienie wydajności transportu i zmniejszenie natężenia ruchu na trasach międzynarodowych.

Działania importera w Polsce, to nie tylko sprzedaż nowych ciężarówek, ale także dbałość o te, które już są użytkowane.

– Jeśli chodzi o część serwisową biznesu Scania w Polsce, to odnotowaliśmy wzrost sprzedaży umów serwisowych dla wszystkich pojazdów, a zwłaszcza dla używanych samochodów ciężarowych i podwozi. Sieć Scania w Polsce powiększyła się o nowy, czterdziesty obiekt serwisowy Scania – w Mławie, a serwis naszego partnera w Toruniu zmienił lokalizację – opowiada Krzysztof Rosół, dyrektor działu usług serwisowych Scania Polska S.A.

 

 

 

Komentarze