Naczepy Krone z nowo zaprojektowaną tylną osłonę przeciwnajazdową


Od marca Krone będzie sukcesywnie wyposażać swoje pojazdy w nowo zaprojektowaną tylną osłonę przeciwnajazdową, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo bierne w ruchu.Wprowadzenie nowej tylnej osłony przeciwnajazdowej opiera się na nowelizacji dyrektywy UE UN / ECE-R 58 ÄS 03, która wejdzie w życie dla wszystkich producentów pojazdów użytkowych w Europie od 1 września 2021 roku. Według badania dotyczącego wypadków GIDAS (German In-Depth Accident Study), 60 procent wszystkich zderzeń tylnych samochodów z ciężarówkami / przyczepami kończy się śmiercią. Aby sprostać nowym wymaganiom, Krone opracował nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych. Głównym celem rozwoju było zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków w zderzeniach tylnych z samochodami osobowymi nawet o 78 procent i poważnych obrażeń nawet o 49 procent. Nowa dyrektywa UE wymaga nawet dwukrotnego zwiększenia pochłaniania siły, dłuższych ramion dźwigni i zmniejszenia maksymalnej odległości od nawierzchni jezdni z 550 mm do 450 mm. Aby spełnić te wymagania, konstruktorzy Krone nie tylko zastosowali wysokowytrzymałą stal drobnoziarnistą o większej grubości materiału, ale także całkowicie przeprojektowali całą gamę tylnych osłon przeciwnajazdowych. Powstały system modułowy dla serii Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner i Dry Liner, a także dla naczep Load Carrier opiera się na połączeniach śrubowych zamiast spawanych – z całą gamą zalet dla operatora floty:
  • całkowite przeprojektowanie tylnej części, zastosowanie materiałów wyższej jakości oraz zmodyfikowane zawieszenie układu zapewniają znacznie większe bezpieczeństwo w ruchu;
  • nowa konstrukcja jest mocniejsza i trwalsza dzięki wyższej jakości materiału. Ponadto nowa belka zabezpieczająca jest ocynkowana, dodatkowo pomalowana katodowo (KTL), a na koniec pomalowana proszkowo, dzięki czemu zapewnia maksymalną ochronę przed korozją;
  • modernizacja opcjonalnych części dodatkowych, takich jak płozy chroniące belkę przeciwnajazdową, znaki ostrzegawcze ECE i znaki ostrzegawcze parkowania w nocy, jest znacznie łatwiejsza;
  • w przypadku uszkodzenia nowa tylna osłona przeciwnajazdowa jest łatwiejsza do naprawy, a dostawa części zamiennych jest logistycznie tańsza, szybsza i bardziej niezawodna, dzięki zmniejszonej ich liczbie.

Jednak znacznie wyższe bezpieczeństwo i lepsza wytrzymałość mają wpływ na właściwości produktu, których nie można uniknąć. Na przykład masa nowych tylnych osłon przeciwnajazdowych w standardowym zakresie wzrasta średnio o około 22 kg. Ze względu na wymagane przez prawo większe gabaryty, większą wagę i zastosowanie lepszych gatunków materiałów wzrasta też cena. Zaczyna się od 200 euro – w zależności od modelu i wyposażenia. Ponadto wpływa to również na właściwości jezdne: ponieważ zalecana jest mniejsza o 100 mm odległość od podłoża, tylna osłona przeciwnajazdowa jest narażona na zwiększone ryzyko kontaktu, co może mieć negatywny wpływ na przykład w ruchu promowym. Dlatego Krone oferuje opcjonalne płozy na belce osłony przeciwnajazdowej, aby chronić naczepę przed uszkodzeniami.

W przypadku pierwszych wariantów modelowych nowe rozwiązanie jest już dostępne od marca, pół roku przed wymaganym prawnie terminem. Dzięki wczesnemu przejściu na nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych z systemu modułowego, Krone może już teraz zapewniać użytkownikom swoich pojazdów lepszą ochronę przed wypadkami. Źródło: Materiał prasowy

 

Komentarze