Trwają testy elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX


Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego. Idealnym klientem do przeprowadzenia testów okazała sie firma DHL, która realizuje średniodystansowe przewozy na stałych trasach. Porozumienie między spółkami ma na celu sprawdzenie, czy obecna technologia zastosowana w elektrycznych ciężarówkach pozwoli na normalną eksploatację 60-tonowych zestawów. Projekt Volvo Trucks - DHL rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 r. I jest częścią programu REEL, inicjatywy szwedzkiej agencji innowacji Vinnova, mającej na celu promowanie przejścia na transport elektryczny. Trasa testowa przebiega między szwedzkimi miastami Gothenburg i Jönköping, na odległości 150 km. Doładowania akumulatorów będą dokonywane w DHL w Jönköping oraz w Volvo Truck Center w Göteborgu. Okres próbny pozwoli Volvo i DHL zdobyć cenne doświadczenie i informacje potrzebne do skonfigurowania odpowiedniej infrastruktury ładowania i zarządzania nią. Zebrane dane pomogą zoptymalizować relacje między odległością operacyjną, masą ładunku i stacjami ładowania podczas normalnego drogowego transportu towarów. - Jestem przekonany, że nasza współpraca z Volvo Trucks, jednym z wiodących na świecie producentów ciężkich samochodów ciężarowych, pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe w branży transportu drogowego - powiedział Uwe Brinks , dyrektor generalny DHL Freight. Rozpoczęła się już seryjna produkcja pojazdów Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczonych do dystrybucji miejskiej. Firma DHL Supply Chain niedawno zaczęła korzystać z pojazdu Volvo FL Electric w Londynie. Jest to pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Pod koniec ubiegłego roku Volvo Trucks rozpoczęło sprzedaż modelu VNR Electric w Ameryce Północnej, natomiast w tym roku rozpocznie się sprzedaż gamy ciężkich pojazdów elektrycznych w Europie. - Naszym celem jest wyeliminowanie paliw kopalnych z naszej oferty pojazdów ciężkich najpóźniej do 2040 roku - podsumował Roger Alm, prezes Volvo Trucks. Źródło: 4trucks.pl

Komentarze