Elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni


Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich. Pojazdy będą eksploatowane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. w Gdyni. To pierwsze zamówienie na elektryczne autobusy Mercedes-Benz w Polsce. Oficjalne podpisanie umowy odbyło się 21 kwietnia b.r. w Muzeum Emigracji w Gdyni. Ze strony zamawiającego podpis złożył Lech Żurek - prezes Zarządu PKA w Gdyni. Stronę EvoBus Polska reprezentowali: Artur Konarski - prezes Zarządu, Janusz Ferdynus - członek Zarządu oraz Adam Kempiński - dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich i Zamówień Publicznych. - Pierwsza umowa na elektryczne Mercedes-Benz eCitaro cieszy nas szczególnie. Tym bardziej, że jako zeszłoroczny lider sprzedaży autobusów miejskich z silnikiem Diesla możemy dostarczyć przy pierwszym zamówieniu aż 24 sztuki bezemisyjnych pojazdów. Gratuluję włodarzom miasta i tym samym Gdynianom innowacyjnych projektów - komentuje Artur Konarski. Autobusy Mercedes-Benz eCitaro zasilane są bateriami NMC z ogniwami kolejnej, najnowszej generacji. Baterie mają aktywny system zarządzający termiką magazynów energii zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Układ zarządzania temperaturą baterii jest w pełni zintegrowany z inteligentnym i automatycznym system sterowania komfortem oraz termiką w całym autobusie. W autobusie ładowanie możliwe jest w 3 miejscach. Służy do tego pantograf do szybkiego ładowania na mieście oraz dwa gniazda plug-in zlokalizowane z tyłu pojazdu oraz nad prawym przednim nadkolem. W pojeździe zadbano o bezpieczeństwo higieniczne pasażerów i kierowcy. W układzie klimatyzacji zastosowano seryjnie montowane w autobusach Mercedes-Benz aktywne filtry neutralizujące wirusy ograniczając ryzyko zakażenia. Dodatkowo zabudowana szczelnie kabina kierowcy zapewnia komfort pracy kierującemu poprzez stworzenie mikroklimatu oraz niemieszanie się powietrza pomiędzy przestrzenią dla pasażerów a kabiną kierowcy. Na bezpieczeństwo jazdy wpływają zamontowane systemy wspierające kierowcę podczas jazdy. Sideguard Assist to asystent martwego pola bazujący na technologii radarowej, którego rola polega na wykrywaniu obiektów wzdłuż prawego boku pojazdu ostrzegając kierowcę o możliwości kolizji z obiektami statecznymi lub będącymi w ruchu. Drugi z asystentów: Preventive Brake Assist – to innowacyjny, zautomatyzowany system awaryjnego hamowania dostosowany do warunków eksploatacji w ruchu miejskim. Dzięki zastosowaniu technologii radarowej system oferuje niezawodność działania również w warunkach ograniczonej widoczności lub po zmroku.

Komentarze