Pierwsze ciężarówki Volvo FH LNG dla Portena Logistics


Portena Logistiek z Heerenveen wprowadziła do użytku swoje dwa pierwsze ciągniki Volvo FH LNG 4x2. Dostawca usług logistycznych wybiera te auta ze względu na korzyści dla środowiska oraz rozstrzygające uzasadnienie biznesowe. Pojazdy zostały dostarczone przez dealera Volvo Trucks – LVS Trucks w Heerenveen.Dostawca usług logistycznych Portena Logistics uważa, że zrównoważony rozwój ma ogromne znaczenie. Dyrektor generalny podmiotu – Ron Kleinsmit – mówi „Jako firma rodzinna czujemy się zobowiązani do opuszczenia świata, w którym żyjemy i dobrze pracujemy dla przyszłych pokoleń. Dlatego na różne sposoby pracujemy nad zrównoważonym rozwojem. Chcemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko. W ciągu najbliższych czterech lat chcemy osiągnąć redukcję odpadów o co najmniej 20 procent. Kwestia dotyczy redukcji ilości odpadów we wszystkich obszarach naszej firmy, których ważnym elementem pozostaje tabor”.Zakup dwóch ciągników Volvo LNG wpisuje się w ten cel. Kleinsmit kontynuuje, tym razem mówiąc o uzasadnieniu biznesowym i zrównoważonym rozwoju dzięki eksploatacji Volvo LNG „Podchodzimy do zrównoważonego rozwoju z szeroką wizją. Stawiamy na rozwiązania dobre dla środowiska, a tym samym dla ludzi i środowiska. Ale zrównoważony rozwój dotyczy też przypadku biznesowego: całkowity koszt posiadania musi być odpowiedni. Dlatego stawiamy na rozwiązania, które w każdym przypadku są neutralne pod względem kosztów i przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju. Pod tym względem ciężarówki Volvo LNG to sprawdzona koncepcja”.Wybór FH LNG poprzedzały dokładna analiza i zorientowanie się w ofercie rynkowej. „Otrzymaliśmy obszerne informacje i dane od LVS Trucks, omówiliśmy i przeanalizowaliśmy wszystkie istotne kwestie. Jesteśmy pewni wyboru ciężarówek Volvo LNG, które początkowo wprowadzamy głównie na kilku stałych trasach dystrybucyjnych do Skandynawii i Belgii. To rozwiązanie jest dobre dla środowiska, gdyż emisja CO2 z ciężarówki Volvo LNG jest o 20 procent niższa niż w przypadku porównywalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym i zapewnia rozstrzygające, a zatem zrównoważone uzasadnienie biznesowe. Odgrywają w tym rolę wszelkiego rodzaju aspekty, takie jak zwolnienie z Maut w Niemczech, ulga w podatku akcyzowym w Belgii, program zachęt w wysokości 18,7 eurocentów za kilogram LNG w Holandii oraz dodatek na inwestycje środowiskowe (MIA), mający zastosowanie do samochodów ciężarowych LNG".Zakup dwóch ciężarówek LNG to wstęp do kolejnych analogicznych inwestycji. „W nadchodzących latach krok po kroku będziemy kontynuować integrację paliw alternatywnych. W ten sposób pokazujemy także, że dla naszych klientów jesteśmy partnerem logistycznym, który pomaga im w zrównoważonym rozwoju. Ponieważ, tak jak my, nasi klienci troszczą się o zrównoważony rozwój, a niektórzy aktywnie pytają, jak możemy im pomóc jako dostawca usług logistycznych”.Udane partnerstwo z LVS Trucks również odgrywa ważną rolę w wyborze rozwiązania LNG firmy Volvo. „Nasza flota składa się ze 100 ciężarówek, z których większość to samochody Volvo. Pracujemy razem od dłuższego czasu i w naszej siedzibie w Heerenveen jesteśmy prawie dosłownie sąsiadami. Wiedzą dokładnie, czego chcemy i potrafią dobrze myśleć. Firma LVS Trucks była w tym procesie czymś więcej niż tylko partnerem do dyskusji i naprawdę wciągnęła nas w tę sprawę. Pracowali bardzo dokładnie, ustalili wszystko, co chcieliśmy wiedzieć, oraz przygotowali dla nas uzasadnienie biznesowe. Doprowadziło to do rzetelnych porad, na których możemy oprzeć naszą decyzję. Na tym polega siła partnerstwa i do tego jesteśmy przyzwyczajeni w LVS Trucks”.Jako wszechstronny dostawca usług logistycznych, Portena Logistiek zajmuje się między innymi transportem artykułów spożywczych i niespożywczych oraz jest jednym z największych dystrybutorów rowerów w Europie. „W ostatnich latach rozszerzyliśmy naszą ofertę usług o dystrybucję drobnoziarnistą. Jesteśmy jednym z większych dystrybutorów i specjalistów ds. magazynów w północnej Holandii. Dla naszych klientów dbamy o całościowy przepływ ładunków, zarządzanie zapasami, przechowywanie i przeładunek, transport i dystrybucję”. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze