Renault Trucks odświeża swoje pojazdy gamy dalekobieżnej T i budowlanej C i K


Renault Trucks odświeża swoje pojazdy gamy dalekobieżnej T i budowlanej C i K. W modelach tych wprowadzono szereg istotnych zmian pod względem komfortu, bezpieczeństwa i efektywności, najwięcej ulepszeń od czasu całkowitego odnowienia gamy w 2013 r. Jednak najpierw, 6 kwietnia br., producent zaprezentował nowe modele Renault T i T High EVO 2021 interaktywnie fanom gry Euro Truck Simulator 2. Gracze zobaczyli m.in. zmieniony wygląd zewnętrzny ciężarówki i co najważniejsze sami mogli przetestować wirtualnie nową ergonomiczną kabinę, pozycję za kierownicą, a także grając, wyjechać nową Tetką na drogi regionalne i autostrady. Z myślą o kierowcach, ich bezpieczeństwie, a także bezpieczeństwie użytkowników dróg producent wprowadził istotne ulepszenia pod względem komfortu jazdy i odpoczynku w kabinie modeli T, C i K oraz ekonomiki jazdy (do -3% niższe zużycie paliwa).
 


Nowe pojazdy EVO, to m.in:
– zmieniona stylistyka zewnętrzna i przez to świeższy wygląd;
– poprawa właściwości aerodynamicznych;
– reflektory o nowych kształtach wykonane w technologii LED;
– kierownica z nowym, większym zakresem regulacji w 3 płaszczyznach;
– fotele w nowej stylistyce;
– grubsza, bardziej wygodna leżanka.
Równie widoczne są zmiany wprowadzone w układzie napędowym: zastosowano silnik EURO VI Step E, a także nowe oprogramowanie sterowania układem napędowym. Wydajność pojazdów z punktu widzenia klientów również uległa poprawie: obniżono zużycie paliwa (–3%) i emisję CO2 oraz poprawiono wskaźnik dyspozycyjności pojazdów, w szczególności dzięki kontraktom serwisowym Predict.
Modyfikacje, które wprowadzono w kabinach miały na celu przede wszystkim zwiększenie komfortu jazdy. Wprowadzono fotele o niezwykle wygodnej konstrukcja siedziska z nowym, współczesnym okryciem i częściowo skórzanymi wykończeniami. Kolorystyka wnętrza uległa zmianie dla lepszego wyglądu i łatwiejszego czyszczenia. Rozruch silnika odbywa się obecnie poprzez naciśnięcie przycisku Start, udoskonalono również jakość izolacji akustycznej kabiny. Warto również wspomnieć, że na desce rozdzielczej pojawiły się dwa porty USB typu C.
W kabinach sypialnych pojawiła się leżanka z nowym materacem o grubości 170 mm i gęstości 41 kg/m3, materac ma również dwukrotnie większą liczbę sprężyn, co sprawia, że zapewnia maksymalny komfort osobom o najróżniejszych kształtach i ciężarze ciała. Materac można łatwo odłączyć od jego podstawy po to, aby stosować dopasowane prześcieradła. Materiał z którego zostało wykonane zewnętrzne pokrycie materaca jest łatwy w czyszczeniu, materac nawierzchniowy wykonano z pianki z pamięcią kształtu.

Nowa kolumna kierownicy ma pełną regulację w trzech osiach, co pozwala kierowcy na ustawienie optymalnej pozycji – wystarczy do tego intuicyjne nożne sterowanie położeniem kierownicy. Zakres ruchu umożliwia łatwiejszy dostęp do i z kabiny.

Ekran multimedialny nie jest już zagłębiony w desce rozdzielczej, ale jest nieco bardziej wysunięty do przodu. Po jego lewej stronie znajduje się poręczna podstawka pod smartfon. Ci, którzy nie chcą ekranu multimedialnego, mogą otrzymać duży uchwyt do przypięcia własnego tabletu, a nawet dwóch telefonów. Jak tłumaczył projektant Paul Daintree „Takie rozwiązanie było konieczne, gdyż wielu kierowców samodzielnie wywiercało otwory w desce rozdzielczej, aby przymocować uchwyt na telefon w dowolnym miejscu. Pod panelem środkowym, znajduje się teraz duża szuflada z uchwytem na kubek. Można tam również przechować telefon lub tablet przez krótką chwilę w bezpieczny sposób i poza zasięgiem wzroku”.

W nowych modelach Renault wprowadzono silniki Euro VI Step E, które w efekcie pozwalają na obniżenie zużycia paliwa o 3%. Standardowo montowane są również opony klasy A o niskich oporach toczenia. Poprawiający ekonomikę eksploatacji pakiet wyposażenia Eco Pack został zoptymalizowany.
Ważnym elementem wpływającym na zredukowanie czynności obsługowych są nowe, reflektory w technologii LED o długiej żywotności.

 


Z przodu zastosowano 5-ogniwowe światła LED do jazdy dziennej, jako światła drogowe, przeciwmgielne i kierunkowskazy. Mają one 3 razy większą wydajność świetlną niż standardowe świata (światła drogowe 1450 lumenów, światła mijania 700 lumenów). Konstrukcja obudowy sięga również na bok pojazdu co zapewnia widoczność z boku i większe bezpieczeństwo. Należy dodać, że światła LED są specyfikowane tylko w modelach drogowych.

Pojazdy terenowe ze stalowym zderzakiem przednim wyposażone są w żarówki halogenowe. Poprawie bezpieczeństwa służy oświetlenie stopni wejściowych – również w technologii LED oraz wprowadzenie antywłamaniowych zamków w drzwiach. W gamie konstrukcyjnej (C i K) zastosowano kratki ochronne na reflektory i lakierowanie odblaskowe uchwytów zewnętrznych. Hamulec parkingowy został wyposażony w funkcję zapobiegającą staczaniu się.

Źródło: Samochody Specjalne

Komentarze