Maersk notuje rekordowe zarobki


Duński gigant spedycyjny i logistyczny A.P. Moller – Maersk zamknął trzeci kwartał 2021 roku rekordowymi zyskami. Przychody wzrosły o 68 procent do 16,6 mld dolarów w III kwartale 2021 roku z 9,9 mld dolarów odnotowanych w analogicznym kwartale rok wcześniej. EBIT wzrósł prawie pięciokrotnie do 5,9 mld dolarów a EBITDA potroił się do 6,9 mld dolarów. – W trwającej wyjątkowej sytuacji rynkowej, przy wysokim popycie w USA i globalnych zakłóceniach w łańcuchach dostaw, nadal zwiększaliśmy wydajność i poszerzaliśmy naszą ofertę, aby utrzymać ładunek w ruchu dla naszych klientów. Nasza strategia integratorska ma kluczowe znaczenie dla wspierania kompleksowych potrzeb logistycznych naszych klientów poprzez projektowanie bardziej stabilnej działalności oceanicznej, silny rozwój naszej oferty logistycznej i poleganie na zautomatyzowanych i wydajnych terminalach – skomentował Sřren Skou, dyrektor generalny AP Moller – Maersk. W biznesie oceanicznym wyniki w III kwartale były napędzane wysokimi stawkami frachtowymi w wyjątkowej sytuacji rynkowej z przychodami prawie podwojonymi do 13,1 z 7,1 mld dolarów. Dział Logistyki i Usług kontynuował pozytywną dynamikę, a przychody wzrosły o 38 procent do 2,6 mld dolarów, z czego 33 procent stanowiły produkty organiczne. Wzrost był napędzany silnym wzrostem aktywności we wszystkich produktach i silnymi synergiami handlowymi dla 200 największych klientów oceanicznych. Gateway Terminals również odnotował mocny III kwartał, przy czym przychody wzrosły do 1 mld dolarów w III kwartale z 816 mln dolarów w zeszłym roku. To zasługa wzrostu wolumenu o 9,6 procent, głównie pochodzącego z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej i Azji. 2 listopada Maersk ogłosił zamiar przejęcia Senator International, niemieckiej firmy spedycyjnej z bogatą ofertą frachtu lotniczego. Co więcej, w celu rozszerzenia własnej kontrolowanej sieci lotniczej, Maersk dodaje do swojej działalności samoloty: trzy wydzierżawione samoloty towarowe, które będą operować od 2022 roku, oraz dwa samoloty Boeing, które mają zostać rozmieszczone do 2024 roku. Źródło: Gospodarka Morska

Komentarze