Mitsubishi Fuso wprowadza w Australii model Shogun 510


Shogun 510 zapewnia najwyższą moc w australijskiej gamie FUSO. Dzięki silnikowi o pojemności 12,8 litra i zdolności do tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej (GCW) 63 ton, podczas jazd wewnątrzstanowych nowy ciężki model może również holować dwie naczepy.Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, przedstawia nowy dodatek do gamy ciężkich szogunów w Australii – typ Shogun 510. Premierowy model Shogun, który został oficjalnie wprowadzony na rynek 9 listopada 2021 roku, zapewnia najwyższą moc w australijskiej gamie FUSO oraz jest dostępny w Australii jako ciągnik siodłowy w układzie napędowy 6x4 lub podwozie do transportu między hubami. Przy masie brutto zestawu (GCM) 63 ton, 510 KM i 2500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ciężarówka ta jest w stanie ciągnąć pojedynczą naczepę lub dwie naczepy. Jej osiągi sprawiają, że to najmocniejszy ciężki samochód ciężarowy zgodny z normą Euro 6 dostarczany na rynek australijski przez japońską markę.Potężny napęd Shoguna 510 wspomaga sześciocylindrowy silnik Daimler OM471 o pojemności 12,8 litra, co ilustruje konkurencyjne korzyści wynikające z globalnej strategii platformy Daimler Truck. W standardowej ofercie są zawarte zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) i elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP). Co więcej, zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia z serii Shogun 510 zaopatrzono w system łagodzenia kolizji Active Brake Assist 5 (ABA), podczas gdy same podwozia dodatkowo otrzymały Sideguard Assist, ostrzegający kierowców o pieszych lub obiektach w lewym martwym polu. Do tego trzystopniowy układ hamowania silnikiem oraz światła do jazdy dziennej LED gwarantują większą pewność, a 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości na tablicy rozdzielczej oraz kierownica pokryta skórą premium wspierają ergonomię i komfort kierowcy na długich dystansach.MFTBC wdrożyło szeroko zakrojone testy Shoguna 510 w fazie rozwoju, aby zabezpieczyć zgodność z lokalnymi potrzebami. Pojazd przeszedł na etapie prototypu próby na świeżym powietrzu w australijskim buszu, sprawdziany klimatyczne w Afryce Południowej oraz kolejne rundy testów przedprodukcyjnych zarówno w Australii, jak i Nowej Zelandii, gdzie model jest również wprowadzany na rynek. Wraz z wejściem nowego Shoguna marka FUSO stanie się jeszcze silniejsza w segmencie pojazdów ciężkich na tych kluczowych rynkach międzynarodowych. Auta Szogun, podobnie jak inne rodziny z australijskiej linii, takie jak Fighter, Canter i Rosa, są dostarczane jako pojazdy BU z MFTBC i dystrybuowane przez Daimler Truck and Bus Australia (DTBA; siedziba: Victoria, Australia). Co więcej, włączenie zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa do najnowszych produktów FUSO następuje, gdy rząd australijski przedstawia swoje zobowiązanie do „Wizji Zero” - tzn. wielonarodowego celu zmniejszenia do zera do 2050 roku liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych i poważnych obrażeń. Poprzez dostarczanie niezawodnych ciężarówek i autobusów zawierających najnowsze technologie wspomagania jazdy MFTBC będzie nadal wspierać - wzmacniać bezpieczeństwo na drogach w Australii i we wszystkich regionach świata.
Źródło: auto-moto

Komentarze