W zakładach DAF Trucks odbyła się inauguracja produkcji pierwszej seryjnej ciężarówki - nowego DAF XF


W dniu 3 listopada, w zakładach DAF Trucks odbyła się inauguracja produkcji pierwszej seryjnej ciężarówki - nowego DAF XF. Burmistrz Eindhoven prezes DAF Trucks wyjechali z zakładu pierwszą ciężarówką nowej generacji. Na drogach w Europie jeździ już wiele ciężarówek DAF nowego modelu, jednak są to wersje testowe lub przed seryjne. Samochody te były produkowane od pewnego czasu, ale była to ciągle faza testów, również dla procesu produkcji. Nowy model DAF to także wyzwanie dla pracowników fabryki, którzy musieli dostosować taśmy produkcyjne do nowych pojazdów. Ciężarówki przed seryjne będą, jeszcze przez jakiś czas ściśle monitorowane, aby w razie potrzeby można było jeszcze coś poprawić. Harry Wolters, prezes DAF Trucks: - Nowe modele DAF XF, XG i XG + wyznaczyły nowy punkt odniesienia w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu dla kierowcy. To były główne powody, dla których Komisja Europejska była gotowa zezwolić producentom ciężarówek opracowanie dłuższych kabin oferujących więcej przestrzeni kierowcy. Wydłużając przód o 16 centymetrów i zwracając uwagę na aerodynamikę, udało nam się osiągnąć oszczędności na poziomie 10% zużycia paliwa. Od wczoraj z taśmy produkcyjnej zjeżdżają już nowe modele DAF XF, pierwszym pojazdem, który opuścił fabrykę był ciągnik siodłowy DAF XG+ 480 KM dla firmy Verbeek Agra Vision operującej dla Hooijer Hennenvervoer. DAF Nowej Generacji stanowi całkowicie nową platformę pojazdu, w pełni przygotowaną do alternatywnych, akumulatorowo-elektrycznych i wodorowych układów napędowych przyszłości, które są obecnie opracowywane w firmie DAF Trucks. Oprócz nowej generacji ciężarówek, w Eindhoven, nadal będą jeszcze produkowane stare XF. Nie wiadomo jeszcze jak długo, ale może to trwać nawet kilka lat - zwłaszcza w przypadku dostaw dla krajów o niższych wymaganiach. Do dnia dzisiejszego DAF Trucks podpisał już 15 000 zamówień na nowe modele XF, XG i XG+. To sprawia, że ​​pomimo pandemii i niełatwej sytuacji w transporcie, nowa generacja została przyjęta entuzjastycznie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że trudności z dostawami chipów nie ostudzą zapału klientów. (4Trucks.pl)

Komentarze