Francuska firma Dyn'Acces zaprezentowała rozwiązanie dla niepełnosprawnych kierowców


Podczas niedawno zakończonych targów Solutrans francuska firma Dyn'Acces zaprezentowała rozwiązanie, które umożliwia niepełnosprawnym kierowcom prowadzić ciężarówkę. Na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które mając ograniczenia wykonują pracę kierowcy zawodowego. Można się zastanawiać, czy większą innowacją, mocno obecnie promowaną również przez dziennikarzy, jest elektryczny samochód, czy też powinna być likwidacja barier i szerszy dostęp do zawodu kierowcy przez osoby z ograniczeniami ruchowymi. Naszym zdaniem zwycięzca konkursu I-NNOVATION Awards 2021, ogłoszonego na targach Solutrans, w pełni na tę nagrodę zasługuje. Nie autonomiczne ciężarówki oraz inne roboty, ale właśnie zmiana myślenia producentów ciężarówek w tym kierunku mogła by spowodować, że na rynku pracy przybędzie kierowców. Nie maksymalnie szeroka leżanka lub gruby materac, jest tym czego potrzebuje obecnie klient transportowy, żeby przyciągnąć do zawodu, jak największą liczbę osób.Francuski producent Dyn'Acces, na indywidualne zamówienia, dokonuje przeróbki kabin. Na filmie widać konwersję kabiny Volvo FH i działanie całego systemu zasilanego instalacją 24V z akumulatora ciężarówki. Użytkownik steruje całością za pomocą pilota. Złożona platforma zajmuje za kabiną niewiele miejsca, bo tylko 495 mm. Jej maksymalny udźwig to 150 kg (kierowca + wózek). Rozwiązanie to powinno zainteresować przewoźników, a zwłaszcza firmy flotowe, które mogą z łatwością dostosować swoją infrastrukturę przystosowując ją dla osób niepełnosprawnych. Kibicujemy temu pomysłowi! (4Trucks.pl)


Komentarze