Pierwsza elektryczna Scania jest u klienta w Niemczech



Niemiecka firma Bona odebrała właśnie pierwszą elektryczną ciężarówkę marki Scania. Będzie wykonywała wiele podróży dziennie, aby przetransportować gotowe produkty z zakładu produkcyjnego na południu miasta do centrum dystrybucyjnego na północy. Około 21 europalet może być zakwaterowane w strefie załadunkowej podczas każdej ok. 6 km podróży, dzięki czemu ciężarówka jest idealnym bezemisyjnym systemem transportowym dla działalności Bona w zachodnioniemieckim mieście Limburgia, niedaleko Frankfurtu nad Menem. "Bona jest zaangażowana we wprowadzanie zrównoważonych produktów, systemów i praktyk w całej firmie, a nowa elektryczna ciężarówka Scania jest ważnym kamieniem milowym w naszej podróży do bardziej ekologicznej przyszłości" - mówi dr Thomas Brokamp, dyrektor zarządzający Bona Germany.‎ "Przejście na pojazd bezemisyjny jest ważną częścią naszej szerszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju. Ze względu na duży ruch miasto Limburgia ma problem ze zbyt wysokim poziomem dwutlenku azotu. Głównym źródłem są pojazdy z silnikiem Diesla i jest obecnie bardzo prawdopodobne, że zakaz dla tych pojazdów nadejdzie 1 kwietnia 2022 r. Dzięki naszej bezemisyjnej ciężarówce możemy wnieść cenny wkład w obniżenie poziomu tlenku azotu i globalną dekarbonizację".‎ Scania 25 P magazynuje energię w pięciu akumulatorach litowo-jonowych, każdy o mocy 33 kW/h. W optymalnych warunkach akumulatory napędowe są zaprojektowane na odległość do 110 kilometrów, co jest więcej niż wystarczające do użytku Bony w Limburgii, ponieważ średnio pojazd robi około 50 kilometrów dziennie.‎ Na początku 2022 r. sposób ładowania akumulatorów przez pojazd będzie również zielony. Bona rozwija obecnie stację ładowania, która będzie zasilana zieloną energią elektryczną wytwarzaną przez potężny system fotowoltaiczny na dachu dużej hali zakładu w Limburgii. W pełni elektryczna ciężarówka jest ładowana prądem stałym 130 kW, co pozwala na pełne naładowanie akumulatorów w ciągu około godziny przy 20 procentach pojemności. Półgodzinny postój na stacji ładowania wystarcza na naładowanie energii na kolejne 50 lub 60 kilometrów. (Truck i Transport)

Komentarze