Scania zadeklarowała gotowość przejścia na pojazdy o zerowej emisji CO2


Scania zadeklarowała gotowość przejścia na pojazdy o zerowej emisji CO2. Ma w tym pomóc plan, który zakłada, że co roku w ofercie szwedzkiego producenta będzie pojawiać się nowy elektryczny samochód. Firma już teraz oferuje w pełni elektryczne auta ciężarowe i autobusy o zasięgu do 250 km na jednym ładowaniu. Za cztery, pięć lat możliwości mają być jednak znacznie większe. Szwedzki producent przypomina, że zadeklarował się podjęcia działań na rzecz utrzymania globalnego ocieplenia na poziomie poniżej 1,5 stopnia. Podpisał zobowiązanie klimatyczne (The Climate Pledge), którego celem jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji CO2 netto do 2040 r.Aby zrealizować te cele, już teraz w ofercie Scanii są pojazdy hybrydowe i elektryczne, a także gama silników, które są kompatybilne z biopaliwami. Te – jak uważa Scania – mają być ważne w operacjach, które trudno będzie zelektryfikować. Mowa tutaj np. o transporcie drewna i przewozach długodystansowych. Te segmenty są jednak także testowane pod kątem elektryfikacji z udziałem klientów firmy.Jakie więc plany ma Scania na najbliższe lata? W przyszłym roku na rynek ma trafić zmodernizowany, PHEV mogący pokonać 60 km po trwającym 30 minut ładowaniu. Rok później pojawią się samochody ciężarowe BEV, mogące pracować “przez cztery godziny przy masie brutto 40 ton lub trzy godziny przy masie brutto 60 ton.” Auta będą przeznaczone do transportu regionalnego. W 2024 roku na drogi mają wyjechać dalekobieżne ciężarówki elektryczne, które będzie można szybko ładować w trakcie 45-minutowych przerw kierowców. Ich zasięg ma wynosić od czterech do czterech i pół godziny jazdy. Będzie to uzależnione od tego, czy pojazd będzie w wersji 40- czy 60-tonowej.Firma zaznacza przy tym, że aby było to możliwe, niezbędny jest dostęp do infrastruktury i odnawialnej energii elektrycznej. Priorytetem dla Scanii będzie więc inwestowanie w infrastrukturę i podejmowanie partnerstw na rzecz pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami. Fredrik Allard, starszy wiceprezes ds. e-mobilności w Scani mówi, że firma – dzięki silnym partnerstwom i sojuszom – zamierza “nie tylko podążać za zmianami w branży, ale także stać na ich czele.” Źródło: Trans.info

Komentarze