Wspólne zbudowanie ogólnokrajowej sieć ładowania średnich i ciężkich akumulatorów


Daimler Truck North America LLC, NextEra Energy Resources, LLC i BlackRock Renewable Power ogłosiły, że podpisały Protokół Ustaleń (MoU), aby wspólnie zbudować ogólnokrajową sieć ładowania średnich i ciężkich akumulatorów elektrycznych i wodorowych ogniw paliwowych. Rozpoczęcie działalności planowane jest na ten rok, a budowa ma rozpocząć się w 2023 roku. Oczekuje się, że finansowanie początkowe będzie obejmowało ok. $ 650 milionów (ok. 580 mln euro) podzielonych równo między trzy firmy. Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Truck: "Planowane wspólne przedsięwzięcie to kolejny element naszej globalnej strategii partnerstwa mającej na celu przyspieszenie infrastruktury wymaganej do neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla transportu komercyjnego. Niezależnie od tego, czy chodzi o Stany Zjednoczone, czy Europę, tego rodzaju współpraca jest niezbędna, aby skutecznie sprostać pilnej potrzebie pojazdów bezemisyjnych. Daimler Truck North America, wraz ze swoimi dwoma nowymi sojusznikami, przejmuje kierownicę i toruje drogę dla ogólnokrajowej infrastruktury dla pojazdów użytkowych zasilanych bateryjnie i wodorem w USA. " W obszarze infrastruktury ładowania elektrycznego lub tankowania wodoru na ważnych szlakach transportowych Daimler Trucks współpracuje z Shell, BP i TotalEnergies. Współpraca z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group, a także PowerElectronics w zakresie ładowania akumulatorowo-elektrycznego przyczynia się do umożliwienia ekonomicznego wykorzystania ciężarówek neutralnych pod względem emisji CO2. Co więcej, planowane wspólne przedsięwzięcie z TRATON GROUP i Volvo Group na rzecz europejskiej wysokowydajnej sieci ładowania również przyczyni się do utorowania drogi dla neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla przemysłu transportowego. Podobnie jak w Europie, brak publicznie dostępnej, ogólnokrajowej infrastruktury ładowania pojazdów użytkowych w USA, zwłaszcza w przypadku długodystansowych przewozów towarowych, pozostaje jedną z największych barier dla powszechnego wdrażania elektrycznych ciężarówek. Strony planują zbudować sieć punktów ładowania na krytycznych trasach towarowych wzdłuż wschodniego i zachodniego wybrzeża oraz w Teksasie do 2026 r. Początkowo nacisk zostanie położony na stacje ładowania akumulatorowych pojazdów elektrycznych średnich i ciężkich, a następnie stacje tankowania wodoru dla ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi. Dostępne będą również miejsca dla lekkich pojazdów dostawczych.Proponowana spółka joint venture skorzysta z doświadczenia i wiedzy członków założycieli. Jako niekwestionowany lider rynku, DTNA, filia Daimler Truck, oferuje nie tylko wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju elektrycznych samochodów ciężarowych (rozpoczęcie produkcji akumulatorowych elektrycznych Freightliner eCascadia i eM2 w latach 2022/23), ale także doświadczenie w świadczeniu usług doradczych dla swoich klientów, dużych operatorów flot w Ameryce Północnej. DTNA otworzyła pierwszą stację ładowania pojazdów użytkowych w USA w Portland w stanie Oregon. NextEra Energy Resources jest znaczącym inwestorem w infrastrukturę elektryczną i wnosi doświadczenie w optymalizacji energii odnawialnej i integracji sieci. BlackRock Renewable Power prowadzi jedną z największych platform zaangażowania w energię odnawialną na świecie. Grupa BlackRock Global Renewable Power stara się inwestować w całym spektrum energii odnawialnej i transformacji energetycznej wspierając infrastrukturę na całym świecie, z ponad 9,5 miliarda dolarów łącznych zobowiązań i inwestycji w ponad 350 projektów wiatrowych i słonecznych w 15 krajach i na 5 kontynentach. (Truck i transport)

Komentarze